رئیس دانشگاه تهران : هدف از آموزش در دانشگاه ها، تربیت محقق است

دکتر محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در دومین همایش ملی آموزش عالی گفت: آموزش دردانشگاه را نباید به کتاب و جزوه محدود کرد، بلکه هدف آن تربیت نیرو و منابع انسانی برای تأمین نیازهای جامعه است، بنابراین می توان گفت که هدف آموزش، تربیت محقق است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر نیلی احمدآبادی در این همایش که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه محور اصلی فعالیت دانشگاه تهر ان، "آموزش با نگاه نوین" است اظهار داشت: آموزش به صورت طبیعی بخش وسیعی از فعالیت‌های دانشگاه تهران را دربر می‌گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر ارائه آموزش‌های متناسب با نیازهای جامعه گفت: آنچه که ما در جامعه از آن رنج می‌بریم و به عنوان مشکل اشتغال مطرح می‌شود، بخشی از آن به فرآیند آموزش در دانشگاه‌ها بازمی‌گردد، زیرا برنامه‌های ما در آموزش باید یکپارچه باشد و نباید سیاست‌های ما پیام‌های متفاوتی به استاد، دانشجو و جامعه ارائه دهد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: کیفیت مسئله‌ای بود که قبل از این دولت، ما از بابت آن در رنج بودیم ونیاز جامعه ما در حال حاضر گرفتن مدرک نیست، بلکه توجه به محتوا است.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه‌ها در زمینه آموختن ابعاد کسب و کار جدید ضعف دارند و باید به یکپارچگی آموزش و جهت‌دهی آن برای حل نیازهای جامعه اهمیت داده شود.

وی افزود: اگر دانشگاه‌ها در بخش اشتغال بیشتر فعال شوند، می‌توانیم شغل‌های بیشتری و باکیفیت‌تری را به ویژه در مورد دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها تأمین کنیم.

دکتر نیلی احمد آبادی همچنین با انتقاد از تفکیک آموزش پزشکی از وزارت علوم، گفت: این مسئله ضربه سختی به آموزش عالی زده است و ما به شدت به دنبال همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 764433

وب گردی

وب گردی