مهدی کرم پور: احیای آرامش در سینمای ایران به سود مردم است

کرم پور توجه دولت یازدهم به زیر ساخت سینمای ایران را مهم برشمرد و تاکید کرد: ثبات سیاسی و اقتصادی به دنبال رشد فرهنگ در جامعه محقق خواهد شد.

مهدی کرم پور درباره اقدامات دولت یازدهم در حوزه سینما، به ایسکانیوز، گفت: دولت یازدهم زیربنای سینما را مورد هدف قرار داد و این را می توان یک گام مثبت به حساب آورد. در چهار سال گذشته ما شاهد ساخت و ارتقای سالن های سینما بودیم که تاثیر زیادی در جذب مخاطب داشت.
وی افزود: سالهای گذشته عوامل زیادی باعث رکود و کاهش مخاطب در سینمای ایران شده بود، یکی از این عوامل تعداد کم و فرسودگی سالنهای سینما بود و مدیران سینمایی دولت یازدهم متوجه اهمیت این مورد شدند و در صدد رفع آن برآمدند .
کارگردان «چه کسی امیر را کشت» با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در دولت یازدهم، گفت: جذب مشارکت بخش خصوصی به سینمای ایران هم از جمله اقدامات موثر مدیران فرهنگی دولت یازدهم است.
وی ادامه داد: پیش از این احساس امنیت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی به حداقل رسیده بود و معدود فیلمسازان با سرمایه شخصی فیلم میساختند.
کرم پور تاکید کرد: در دو سال گذشته امنیت بازگشت سرمایه و سودآوری برای سرمایه گذاران عرصه فرهنگ و هنر احساس شد. گرایش سرمایه گذار بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر به گردش مالی اقتصاد هنر کمک می کند و این عرصه را از رکود خارج خواهد کرد.
کرم پور ادامه داد: ارتقای آثار فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر است و به نیاز مردم پاسخ می دهد. بنابراین بسیار مهم است که مدیران فرهنگی جذب سرمایه گذار خصوصی مورد هدف قرار دهند و همانطور که مقدمات این کار را فراهم کردند، ادامه دهند.
کارگردان «سوفی و دیوانه» با اشاره به اهمیت اولویت فرهنگی برای دولت، گفت: رشد اقتصادی و سیاسی همراه با ارتقای فرهنگ اتفاق خواهد افتاد. در غیر این صورت سیر پیشرفت اقتصاد سخت خواهد بود.
کرم پور تاکید کرد: انتخاب حسن روحانی و ادامه روند برنامه های فرهنگی ایشان می تواند نتایج مطلوبی را برای جامعه به دنبال داشته باشد.
امیدواریم دولت دوازدهم بیش از گذشته فرهنگ را مورد هدف و برنامه قرار دهد و در نظر داشته باشد که ثبات سیاسی و اقتصادی با ارتقای فرهنگ امکان پذیر خواهد بود.
کارگردان «پل چوبی» با اشاره به رکود سینما در دولت نهم و دهم، خاطر نشان کرد: سینمای ایران در سالهای دهه هفتاد مخاطب 20 میلیونی را تجربه کرده بود، دورانی که تنوع در آثار سینمایی باعث اقبال مخاطب شده بود. این درحالی است که اواخر دهه 80 و خصوصا ابتدای دهه 90 شاهد رکود سینمای ایران و ریزش مخاطب بودیم.
وی افزود: در همین حال اقدامات موثری مثل جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، تنوع آثار سینمایی، توجه به زیرساخت باعث شد، مخاطب با سینمای ایران آشتی کند و ما این مورد را به فال نیک می گیریم و این امید را داریم که با ادامه این روند نتایج مطلوب تری حاصل شود.
کرم پور تاکید کرد: احیای آرامش در سینمای ایران به سود مردم است، سینماگران در محیط آرام و امن آثار خلاقانه ای را برای مخاطب خلق می کنند، مخاطب امروز ذائقه خود را دارد و دگرگونی در آثار مورد پسندش خواهد بود. دولت یازدهم به بالندگی آثار هنری توجه نشان داد و انتظار می رود، در دولت دوزادهم روی این مورد بیشتر توجه شود.

خبرنگار: رضایی

٥٠١٥٠١

کد خبر: 764440

وب گردی

وب گردی