دکتر انگجی: مقالات باید کاربردی باشد

دکتر سیدجواد انگجی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در اولین کنفرانس ملی هنر، معماری و شهرسازی این دانشگاه گفت:  مقالات باید کاربردی بوده و به درد جامعه بخورند.

به گزارش ایسکانیوز، سید جواد انگجی در اولین همایش ملی هنر، معماری و شهرسازی این دانشگاه که با حضور مسئولین استانی و متخصصین رشته مهندسی برگزار شد، به لازمه مورد استفاده قرار گرفتن بخش قابل توجهی از مقالات هنر، معماری و شهرسازی تاکید کرد و گفت: مقالات عنوان شده امروز، اکثرا کاربردی هستند و لازم است تا مورد استفاده بخش اجرایی کشور قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز همانند شهر تبریز که به اولین ها معروف است، اولین واحد در بین 400واحد موجود در سراسر کشور است؛ و رشته معماری که در سال 1371 تاسیس یافت، جزء اولین رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز است.

وی با بیان اینکه اراده انسانی اغلب ماورای مادیات بوده، اذعان داشت: در مسابقات مختلف، علاقه و اراده زیاد اساتید و دانشجویان رشته معماری منجر به کسب مقام های متعدد در داخل و خارج کشور شد.

انگجی از افزایش چهار هزار نفری آمار دانشجویان هنر، معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خبرداد و گفت: تعداد اولین دانشجویان رشته معماری نزدیک به 50 نفر بود، اما امروزه با افزایش این تعداد، آمار دانشجویان این رشته به حدود چهار هزار نفر رسیده است.

انگجی تصریح کرد: یکی از گرفتاری هایی که ما در کشور داریم، تعداد بالای تولید مقالات است و در مقایسه با سایر کشور های دنیا، وضعیت ما از نظر تولید مقاله خیلی بالا است. ولی اینکه چه تعداد از این مقالات در صنعت، ساختمان و مسکن، فضای سبز و سایر امور اجرایی کشور به هدف اصابت می کند حائز اهمیت است.

وی به وسیع کردن دامنه کاری و اعتقادی اشاره کرد: برای پیشرفت علم، اساتید و دانشجویان باید به فضاهای جدید تری وارد شوند؛ چرا که نمی توان با محدود کردن جزیره ای یک محقق یا استاد، آن ها را وادار به تولید مقاله کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبادل اطلاعات می تواند نقش بسیار ارزنده ای در اعتلای سطح علمی کشور داشته باشد، افزود: از دکتر "ناصر مدیرشهلا" معاون پژوهشی، جزء یک درصد دانشمندان برتر دنیا و دیگر مسئولین دانشگاهی، تقاضا دارم شرایط را برای بوجود آوردن شبکه ای فراهم سازند تا دانشجویان و اساتید بتوانند به راحتی با واحدهای مختلف و موفق کشور تبادل نظر کنند.

انگجی گفت: یکی از خواسته های دکتر "علی اکبر ولایتی" رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی این است که باید با فراهم سازی بسترهای مناسب و در اختیار قرار دادن امکانات لازم برای نخبگان و محققین ، زمینه رشد را برای آن ها و کشور فراهم سازیم.

پیش از سخنان دکتر انگجی،‌ دکتر ستاری رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: هنر سرایش شعر انسان در غربت دارالقرار حقیقی یا بهشت است که مدینه فاضله هم اطلاق شده است و معماری نمود کالبد جسمانی این تفکر است.

دبیر کنفرانس معماری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افزود: نزدیک 280 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که پس از داوری، 100 مقاله پذیرفته شد که در این همایش 20 مقاله بصورت سخنرانی و 80 مقاله در قالب پوستر در معرض دید و مطالعه قرار می‌گیرند.

اولین کنفرانس ملی هنر، معماری و شهرسازی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، در سالن شهریار این دانشگاه درحال برگزاری است.

کد خبر: 764467

وب گردی

وب گردی