استقبال دبیرکل سازمان ملل از توافق آستانه درباره سوریه

سخنگوی آنتونیو گوترش در بیانیه‌ای، از حصول توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق امن در برخی نقاط سوریه استقبال کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از راشا تودی، آنتونیو گوترش – دبیر کل سازمان ملل متحد – امضای تفاهم‌نامه ایجاد 4 منطقه بدون تنش در سوریه در مذاکرات صلح آستانه-4 را ستود. با این‌‎حال، عربستان سعودی اعلام کرده است با ایجاد این مناطق موافق است؛ اما جزئیات بیشتری درباره آن‌ها باید منتشر شود.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد گوترش "از حصول توافق امروز در مذاکرات آستانه به وسیله روسیه، ایران و ترکیه به منظور ایجاد مناطق کاهش تنش در مناطق کلیدی سوریه استقبال می‌کند."

در ادامه این بیانیه آمده است: "دبیرکل از تعهدات برای منع استفاده از تمام تسلیحات، به خصوص تسلیحات هوایی، ایجاد دسترسی سریع، امن و بدون مانع به این مناطق و نیز ایجاد شرایطی برای رساندن کمک‌های درمانی و رفع نیازهای اولیه غیرنظامیان استقبال می‌کند."

دبیر کل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرده است این توافق به بهبود زندگی شهروندان سوریه‌ای بیانجامد.

در این بیانیه همچنین بار دیگر حمایت سازمان ملل از راهکاری سیاسی برای بحران سوریه تکرار شده است.

استفان دی میستورا – فرستاده سازمان ملل در مسائل سوریه – پیش‌تر این توافق را ستوده و آن را به عنوان "گامی مهم، امیدبخش و مثبت در جهت صحیح روند تنش زدایی از منازعات" یاد کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 764480

وب گردی

وب گردی