افتتاح خانه جوانان در 11 استان/ آغاز هفته جوان از یکشنبه

مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: همزمان با برگزاری جشنواره نشاط و امید ، در 11 استان خانه‌ جوانان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محسن طلایی با بیان این مطلب افزود: سال گذشته در هفته جوان مهمترین شعار ما "نشاط، امید و سرمایه اجتماعی" بود و می‌خواستیم جوانان را به ذوق بیاوریم و وارد میدان عمل کنیم. این کار در سال گذشته بازخورد بسیار خوبی داشت. با توجه به در پیش رو بودن انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری ، شعاری را برای هفته جوان انتخاب کردیم که هم مکمل شعار سال گذشته و هم مفهوم مشارکت در آن گنجانده شده باشد.

وی افزود: انتخابات، رویداد بزرگی در کشور است و حضور جوانان در این رویداد ملی اهمیت زیادی دارد بنابراین در همه روزهای هفته جوان ،«مشارکت» را گنجانده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نشاط و امید در هفته جوان گفت: بودجه خاصی را برای برپایی این جشنواره اختصاص داده و محتوای خوبی را برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم تا به موضوع نشاط اندکی سازماندهی شده‌ و پرمحتواتر بپردازیم. این جشنواره در استان‌ها با سخنرانی استانداران و برنامه‌های متنوع پرنشاط از جمله فعالیت‌های ادبی و هنری طی یک روز برگزار می‌شود و تقدیر از جوانان برتر از جمله آن‌هاست. جشنواره نشاط و امید از 7 تا 20 اردیبهشت برگزار می‌شود البته قرار است در بیشتر استان‌ها در روز ۱۸ اردیبهشت - که روز جوان نامگذاری شده است- برپا شود.

وی بااشاره به افتتاح خانه جوانان در 11 استان، گفت: این استان‌ها شامل البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان،‌ سمنان، قزوین، کردستان، کرمان، گلستان، گیلان و لرستان است، با این کار بیشتر استان‌های کشور صاحب دست کم یک خانه جوانان می‌شوند.

مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: مشارکت جوانان و حضور مسئولان را در جشنواره نشاط و امید افزایش داده ایم و این رویداد شامل بخش های ادبی و هنری نیز می شود.

طلایی با اشاره به عناوین هفته جوان اظهارکرد: روز اول هفته جوان (۱۶ اردیبهشت) «جوان، مشارکت، ورزش و سلامت»، روز دوم (۱۷ اردیبهشت) جوان، مشارکت و خانواده نام دارد. در این روز برنامه‌های مربوط به ازدواج و خانواده مانند تجلیل از خیرین ازدواج و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کل کشور پیش‌بینی شده است. روز سوم هفته جوان (18 اردیبهشت)«جوان، مشارکت و شکوفایی» نامگذاری شده است که روز مهمی است و تولد حضرت علی اکبر(ع) نیز است. در این روز در بسیاری از استان‌ها از جوانان برتر در زمینه‌های مختلف تجلیل می‌شود که از جمله آن‌ها به جوانان کارآفرین، کارمند و کارگر می‌توان اشاره کرد.در 16 اردیبهشت اردوهای و نمایشگاه‌های مختلفی نیز می‌شود.

وی افزود: روز چهارم هفته جوان (19 اردیبهشت)«جوان و مشارکت و محیط زیست» نامگذاری شده است. در سال جاری برنامه‌های پاکسازی محیط زیست با همکاری با سازمان محیط زیست، برگزاری نشست‌های مشترک با جوانان در حوزه محیط زیست و کارگاه‌ها مختلف و گردشگری‌های مختلف را برای این روز تدارک دیده‌ایم.

مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: روز پنجم(20 اردیبهشت) به نام «جوان، مشارکت و مسئولیت اجتماعی» نامگذاری شده است. در این روز برنامه‌های متنوعی متناسب با این عنوان این روز مانند نشست‌های تخصصی، تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی و دیدار از خیریه‌ها و کمپ‌های مختلف پیش بینی شده است.
طلایی در پایان اظهارکرد: روز ششم هفته جوان (20 اردیبهشت)«جوان، مشارکت و فراغت» نامگذاری شده است. در این روزبرگزاری اردوهای گردشگری ارزانقیمت، کوه پیمایی، دوچرخه سواری و دیدار رایگان و نیم بهای جوانان از آثار باستانی، سینماها، ورزشگاه‌ها پیش بینی شده است. روز هفتم هفته جوان (21 اردیبهشت)مصادف با ولادت امام زمان (عج) است که روز« جوان، مشارکت و انتظار» نامگذاری شده است و چون در روز جمعه است برنامه هایی مانند زیارت قبور شهدا و برگزاری مراسم شبی با قرآن و دیدار با ائمه جمعه استان‌ها و انجام سفرهای زیارتی ویژه جوانان و ملاقات با خانواده شهدا و ایثارگر را پیش بینی شده است.

دریافت کننده و انتشار:نیوشا یعقوبی

701/701

کد خبر: 764488

وب گردی

وب گردی