آغاز مرحله مقدماتی مسابقات مناظرات دانشجویی در استان البرز

دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی استان البرز از آغاز برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات از روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه در این استان خبر داد.

ب‌ه گزارش ایسکانیوز، سمیه محسنی، با اعلام این خبر گفت: مرحله مقدماتی مسابقات ملی مناظرات دانشجویان در دانشگاه‌های استان روز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه با حضور و رقابت 14 تیم دانشجویی چهار نفره به مدت چهار روز در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مرحله از مسابقات، تیم‌هایی از دانشگاه‌های خوارزمی، فرهنگیان البرز، آزاد اسلامی واحد کرج، پیام نور و علوم پزشکی استان البرز حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حضور دارند و بر اساس آیین‌نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیاز دهی قضاوت خواهند کرد، مسابقه در هر مرحله حذفی است و تنها در مرحله مقدماتی یک تیم که برنده بازنده‌ها است نیز می‌تواند به مرحله دوم راه یابد این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه دارد و گروه‌های برتر به مرحله منطقه‌ای و سپس به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

محسنی تصریح کرد: زمان هر مسابقه در مجموع ۳۲ دقیقه است که به صورت یک فرصت شش دقیقه‌ای، جهت طرح مسأله، دو فرصت سه دقیقه‌ای جهت دفاع و یک فرصت چهار دقیقه‌ای جهت نتیجه‌گیری برای هر گروه در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: ششمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی در استان البرز به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی در استان البرز در پایان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کارگاه توجیهی ساعت 12:30 روز شنبه 16 اردیبهشت در سالن شماره سه دانشکده علوم دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد تا دانشجویان با ساختار و اصول مناظرات آشنا شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر: 764491

وب گردی

وب گردی