نگران وقوع حادثه جدید در معدن آزادشهر هستیم/ تهدید جان ۴۰ امدادگر در عمق هزار و ۵۰۰ متری زمین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: نگران وقوع حادثه جدید در محل معدن آزادشهر هستیم و به همین خاطر تاکیده شده است که امدادگران به هیچ وجه برای خروج پیکر‌ها بی احتیاطی نکنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، حسین احمدی در این باره گفت: پس از حادثه روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در آزادشهر استان گلستان و انفجار معدن، بلافاصله نیروهای امدادی اقدامات خود را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در اقدام اولیه ۱۶ پیکر از زیر آوار خارج شد و در مرحله دوم نیز موفق به خارج کردن پیکر ۵ کارگر دیگر شدیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به اخبار ضد و نقیض منتشر شده در رابطه با خروج اجساد از زیر آوار معدن زمستان یورت اظهارکرد: امدادگران اکنون به بیست و دومین پیکر محبوس نیز رسیده اند، اما هنوز این جسد از زیر آوار خارج نشده و آمار منتشر شده مبنی بر خروج پیکرهای جدید صحت ندارد.

احمدی با تاکید بر اهمیت حفظ جان امدادگران تصریح کرد: شرایط معدن و فعالیت امدادگران در عمق هزار و ۵۰۰ متری زمین بسیار دشوار بوده و به طور چرخشی، ۴۰ امدادگر مرتبط در زیر زمین حضور داشته و عملیات آوار برداری را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در شرایطی که هر لحظه احتمال انفجار و ریزش مجدد آوار وجود دارد نمی‌توانیم خطر کرده و جان امدادگران را به خطر بیاندازیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه " نگران وقوع حادثه جدید هستیم" عنوان کرد: بار‌ها به امدادگران تاکید کرده ایم که شرایط در عمق زمین بسیار وخیم بوده و آن‌ها نباید به گونه‌ای عمل کنند که حادثه جدیدی در محل معدن رخ دهد.

احمدی در رابطه با آمار کارگران محبوس در زیر آوار معدن زمستان یورت اذعان کرد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی پیمانکار در بد بینانه‌ترین حالت ممکن ۱۳ کارگر در زیر آوار محبوس بوده و امیدوار هستیم هر چه سریع‌تر نیروهای امدادی بتوانند کارگران را از زیر آوار خارج کنند.

امکان عملیات امدادرسانی به کارگران معدن آزاد شهر تا چهار روز دیگر

فرمانده یگان ویژه‌ استان گلستان گفت: عملیات امدادرسانی به کارگران محبوس معدن زمستان یورت با وسواس و حساسیت بالایی انجام می‌شود که همین امر امکان دارد نتیجه نهایی را زمانبر کند و شاید این عملیات تا چهار روز دیگر به طول انجامد.

به گزارش ایلنا سرگرد قاسمی فرمانده یگان ویژه استان گلستان در رابطه با آخرین وضعیت امدادرسانی به محبوس شدگان معدن زمستان یورت آزادشهر بیان داشت: به دلیل حساس بودن وضعیت معدن و ریزش‌هایی که صورت گرفته است عملیات به سختی به جلو می‌رود چراکه امکان ریزش مجدد وجود دارد.

او ادامه داد: یکی از کارگران معدن که از معدن طبس برای امدادرسانی به این مکان اعزام شده است نیز می‌گوید که مشکلاتی برای کارگرانی که برای کمک آماده‌اند به وجود آمده است.

فرمانده یگان ویژه گلستان تاکید کرد: اگر لوله‌های اصلی اکسیژن آسیب ندیده باشد امکان زنده ماندن کارگران محبوس شده بالا است و به همین خاطر عملیات امدادرسانی با وسواس و حساسیت بالایی انجام می‌شود که همین امر امکان دارد نتیجه نهایی را زمانبر کند و شاید این عملیات تا چهار روز دیگر به طول انجامد.

گفتنی است که با گذشت نزدیک به ۴۰ ساعت از زمان حادثه مسئولین حاضر در معدن همچنان از تعداد کارگران محبوس شده مطلع نیستند.

دریافت کننده و انتشار:نیوشا یعقوبی

701/701

کد خبر: 764512

وب گردی

وب گردی