جزئیات  امدادرسانی به حادثه‌دیدگان معدن یورت / 81 مصدوم و 15 محبوس

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان معدن یورت در سومین روز و توزیع نزدیک به دو تن اقلام و مواد غذایی در محل حادثه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مرتضی سلیمی در این باره گفت: پس از وقوع حادثه بالگرد جمعیت هلال احمر بلافاصله در محل حاضر شد و اقدام به انتقال وسایل و تجهیزات مورد نیاز و همچنین نیروهای آتش نشانی به محل وقوع حادثه کرد.

وی گفت: تا کنون 6 سورتی پرواز برای انتقال نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای کمک به محبوس شدگان و مصدومان در معدن یورت انجام شد و 12 تن از مصدومان حادثه به وسیله بالگرد جمعیت هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند و طی 6 سورتی پرواز 2 تُن اقلام و مواد غذایی مورد نیاز به محل حادثه منتقل شد.

وی افزود: با توجه به صعب العبور بودن مسیر منتهی به معدن یورت، هزار قوطی کنسروجات، پتو و چادر امدادی، تجهیزات دارویی، کپسول‌های اکسیژن و ماسک‌های تنفسی به وسیله بالگرد هلال احمر به محل منتقل شد.

سلیمی عنوان کرد: بالگرد جمعیت هلال احمر تا پایان انجام عملیات امدادرسانی در محل وقوع حادثه مستقر بوده و نسبت به ارائه خدمات اقدامات لازم انجام خواهد شد.

عملیات امداد و نجات زمان‌بر خواهد بود

اسدالله قره خانی نماینده علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حجم آواری که بر اثر انفجار حادثه معدن یورت آزادشهر ایجاد شده هنوز مشخص نیست، اما بر اساس نظر کارشناسان و مهندسان، تجهیزات مورد نیاز به داخل معدن برده و نصب شده است.

قره خانی تصریح کرد: در مرحله نخست باید گاز متان موجود در فضای داخل معدن رقیق می‌شد که این اتفاق رخ داده و نیروها مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ایمنی راه‌های دسترسی به داخل معدن هم انجام شده و تکیه‌گاه‌ها و ایمنی مسیر آسیب دیده هم باید مرمت شود تا مراجعه کنندگان به داخل معدن زیر آوار نمانند.

قره‌جه‌ طیار نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس و بخش داشلی‌برون در مجلس شورای اسلامی نیز امروز به نمایندگی از مردم حوزه انتخابیه خود با حضور در محل وقوع حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر بر نحوه رسیدگی به مصدومان و امدادرسانی برای نجات محبوس‌شدگان نظارت کرد.

وی که در کنار علیرضا ابراهیمی نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر، رامیان و بخش فندرسک در محل حادثه حاضر شده بود بر تسریع روند امدادرسانی تاکید کرد و از مردم خواست تا برای مصدومان و افراد محبوس زیرآوار دعا کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل حادثه معدن یورت

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز امروز در محل وقوع حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر حضور یافت و در جمع خانواده های کارگران محبوس شده در معدن گفت: اولویت اول کار ما خروج افراد محبوس شده در تونل است.

وی اولویت بعدی را بررسی علت این حادثه عنوان کرد.

با گذشت سه روز از حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزاد شهر، 81 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و جسد 21 معدنچی جانباخته از تونل خارج و در اختیار خانواده ها قرار گرفت.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی حدود 15 کارگر در تونل محبوس شده اند.

تیم کارشناسی وزارت کار برای بررسی مشکلات معدنچیان وارد آزادشهر شد

تیم کارشناسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر وارد منطقه شد.

این تیم متشکل از مهندس 17 تن مشاور وزیر در امور بین الملل، مهندس اصابتی مدیرکل بازرسی وزارت، مهندس مظفری رییس مرکز تحقیقات و حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت و مهندس تاج الدینی مدیرکل امورحمایتی و توانمندسازی وزارت حضور دارند.

هدف از این سفر پیگیری امور مستمری معدنچیان، سرکشی و پیگیری سایر امورات کارگران معدن و همینطور بحث ایمنی معادن است.

در حال حاضر جلسه ای با حضور این تیم کارشناسی و مدیرکل های تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در آزادشهر تشکیل شده است.

دریافت کننده و انتشار:نیوشا یعقوبی

701/701

کد خبر: 764514

وب گردی

وب گردی