برگزاری جشن فارغ التحصیلی ۱۸۰ دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی افغانستان با حضور عبدالله عبدالله

نخستین مراسم جشن فارغ التحصیلی ۱۸۰ دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد (ماستری) دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان با حضور بیش از ۴۲۰ نفر از دانشجویان و خانواده آنان، استادان، مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه و مسئولان دولت جمهوری اسلامی افغانستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که روز گذشته و با حضور دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان و بهرامی سفیر کبیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان همراه بود، ابتدا دکتر عبدالرضا اسعدی رئیس واحد گزارش مختصری از فعالیت دانشگاه ارایه داد و در مورد رفع موانع موجود برای توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی و راه اندازی مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در رشته های جدید ابراز امیدواری کرد.

نمایندگان دانشجویان فارغ التحصیل هم با قدردانی از خدمات دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان به بیان خاطراتی از دوره تحصیلی خود پرداختند.

سپس سفیر کشورمان با تبریک به دانشجویان فارغ التحصیل به بیان جایگاه و اهمیت آموختن و ارتقای علمی جوانان اشاره و ابراز امیدواری کرد که با کمک دولت افغانستان و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی شاهد رونق بیشتر فعالیت های ابن واحد دانشگاهی باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالله عبدالله هم با تاکید بر جایگاه دانشگاه و اهمیت آموزش عالی در کشور غنای ویژه ای به مراسم بخشید و در سخنان خود با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی از خدمات و فعالیت های چندساله این واحد دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: افغانستان در مرحله‌ای است که بسیاری از ناملایمات و محدودیت های مسیر علم اندوزی را پشت سر گذاشته و امروزه جوانان و مدیران کشور نیازمند تحصیل در مقاطع بالای علمی هستند و تنها مسیر کاهش مشکلات موجود کشور توجه ویژه به نقش آموزش و دانشگاه است.

وی تاکید کرد که دولت افغانستان برای ارتقای علمی و فرهنگی جوانان جامعه اهمیت ویژه ای قایل است و برای توسعه فعالیت های آموزشی و دانشگاهی تلاش خواهد کرد و حضور خود را در این مراسم نشانی از این توجه دانست.

در پایان لوح تقدیر فارغ التحصیلان به آنان اهدا شد.

کد خبر: 764540

وب گردی

وب گردی