اعطای شهروندی ترکیه به اتباع خارجی در برابر سرمایه گذاری 1.5 میلیون دلاری

دولت ترکیه اعلام کرد که سرمایه گذاران خارجی در صورت خرید سهام صندوق سرمایه‌ غیرمنقول یا فعالیت اشتغال زا در ترکیه از حق شهروندی کشور برخوردار می شوند.

به گزارش ایسکانیوز؛ بر اساس مفاد اصلاح آیین نامه اعطای حق شهروندی در ترکیه که روز جمعه در روزنامه رسمی این کشور نیز منتشر شد، سرمایه‌ گذاران خارجی در صورت خرید 1.5 میلیون دلار سهام صندوق سرمایه گذاری غیرمنقول یا سرمایه گذاری اشتغال زا می توانند شهروند ترکیه شوند.
با افزوده شدن یک بند به ماده 20 آیین نامه اعطای حقوق شهروندی به اتباع خارجی، به شهروندان خارجی که سرمایه 1.5 میلیون دلاری خود در سهام غیرمنقول یا کارآفرینی را به مدت سه سال حفظ کنند، از طرف هیات وزیران، حق شهروندی ترکیه اعطا می شود.
نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که برای افراد خارجی که در ترکیه سرمایه‌گذاری مشروط به استخدام تعدادی از اتباع ترکیه انجام دهند، یا ملکی را خریداری کنند و تا سه سال آن را نفروشند، یا مبلغی را به مدت سه سال به عنوان سپرده در بانک بگذارند و یا سهام پروژه های دولتی را خریداری کنند، حق شهروندی خارج از نوبت اعطا می شود.
این تصمیم دولت ترکیه در پی نگرانی از احتمال بروز مشکلات اقتصادی و در راستای حل مشکل بیکاری و نیز با هدف رونق بازارهای مالی و جذب سرمایه های خارجی انجام می شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 764553

وب گردی

وب گردی