رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:  یکهزارو 320 کارخانه در دست ساخت استان یزد 45هزار شغل ایجاد می کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: هم اکنون یک هزار و 320 کارخانه‌ در دست ساخت با پیشرفت فیزیکی 40 تا 99 درصدی در این استان یزد وجود دارد که با سرمایه گذاری 100هزار میلیارد ریالی زمینه اشتغال 45 هزار نفر را فراهم می کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ سیدمحمدرضا علمدار پنجشنبه شب در چهارمین همایش تجلیل از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان یزد با حضور معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف ‏کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در طول چهار سال گذشته و در دوران مدیریت دولت تدبیر و امید تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا مشکلات عمده مردم خصوصا در زمینه اقتصاد و معیشت بهبود یابد.
وی افزود: طراحی ساز و کار برنامه جامع اقدام مشترک و پایش معضلات اقتصاد خصوصا بخش تولید، در 100 روز ابتدایی آغاز به کار دولت نشان از عزم جدی مجموعه ای داشت که در خردادماه 92 با رای و اعتماد ملت انتخاب شد.
رئیس سازمان صنعت و معدن استان یزد با بیان اینکه بعد از به نتیجه رسیدن برجام، برنامه های اقتصادی دولت با قدرت ادامه یافت ، تصریح کرد: در نتیجه اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید امروز بجای تورم 40 درصد، تورم 9 درصد را داریم و بجای رشد منفی 8.5 درصد شاهد رشد مثبت 7درصد در اقتصاد ایران هستیم.
علمدار افزایش 3 برابری صادرات نفت، مشتقات نفتی، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، رشد 2 هزار و 800 درصدی ایجاد اشتغال خالص در دولت تدبیر و امید، تعدیل نرخ بهره بانکی به نفع تولید، ایجاد انضباط مالی و آرامش اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری، اعطای تسهیلات بانکی با حداقل بهره‌ی ممکن به بنگاه‌های کوچک و متوسط، دستیابی به تراز تجاری مثبت و افزایش 60 درصدی حداقل دستمزد با شاخص دلار نسبت به سال 92 و رشد 800 درصدی سرمایه گذاری در مناطق آزاد را از جمله‌ دستآوردهای دولت تدبیر و امید در زمین ویران اقتصاد اعلام کرد.
این مسئول افزود: در همین راستا، استان یزد به عنوان استانی پیشرو در مسائل اقتصادی با پایش و بررسی وضعیت 2 هزار واحد صنعتی ، 2 هزار و 114 مصوبه برای حل مسائل آن‌ها به تصویب مجموعه مدیران، دستگاه‌ها و بانک‌ها رساند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ادامه داد: در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان مصوب شد که تاکنون حدود نیمی از این مبلغ پرداخت شده و به دست واحدهای تولیدی رسیده است.
علمدار درباره ایجاد اشتغال هم با بیان اینکه با مصوبه های این کارگروه و کمک دستگاه‌ها، بانک‌ها و بخش خصوصی بیش از 40 هزار اشتغال در استان یزد تثبیت شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم به ازای هر یک روز 36 نفر اشتغال جدید در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: در موضوع سرمایه گذاری، استان یزد حائز رتبه‌های برتر در سطح کشور در بین سایر استان‌ها است به گونه‌ای که حدود 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت این استان در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
این مسئول با بیان اینکه برای ایجاد رشد با ثبات هشت درصدی، سالانه 730 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است، ادامه داد: برای این کار نیازمند دریافت مالیات ، فروش نفت و سرمایه‌گذاری مستقیم و مشارکتی خارجی هستیم و این موارد در نتیجه ثبات و آرامش اقتصادی، همدلی، امید ، همراهی مردم و سعه صدر و دیپلماسی در جامعه جهانی بدست می آید.
در این مراسم از 22 واحد تولیدی برتر و نمونه استان یزد و نیز رسانه های فعال استان در حوزه های اقتصادی تقدیر و تجلیل شد.
استان یزد بترتیب در حوزه معدنی ، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی ، رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را دارا می باشد.
3 هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد .
هم اکنون استان یزد رتبه اول کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 764604

وب گردی

وب گردی