هشدار رئیس اطلاعات آلمان نسبت به حملات سایبری

رئیس اطلاعات داخلی آلمان هشدار داد که انتظار می‌رود پیش از برگزاری انتخابات فدرال در این کشور حملات سایبری برای هدف قرار دادن سیاستمداران و مقام‌های دولتی صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه ایندیپندنت، هانس جورج ماسن، رئیس اطلاعات داخلی آلمان گفت، جاسوس‌ها به دلیل برگزاری روند انتخابات فدرال در سپتامبر 2017 بیشتر فعال هستند و از این فرصت به نفع خود استفاده می‌کنند تا در روند آن اختلال ایجاد کنند.

وی ادامه داد: ما در حال یافتن جاسوسی در فضای مجازی هستیم و انتظار داریم که حملاتی در فضای مجازی و پیش از انتخابات فدرال در آلمان صورت گیرد.

این مقام اطلاعاتی آلمان گفت: آژانس اطلاعات داخلی آلمان یکسری اقدامات هکری را علیه حزب محافظه کار آنگلا مرکل، صدراعظم کشور و همچنین دیگر سیاستمداران و نهادهای دولتی کشف و خنثی کرده است.

رئیس اطلاعات داخلی آلمان مدعی شد که این به کرملین بستگی دارد که درباره تداوم حملات سایبری تصمیم گیری کند یا خیر.

برونو کاهل، رئیس آژانس اطلاعات خارجی آلمان نیز گفت: شواهدی در دست است که نشان می‌دهد یک کشور در حملات سایبری دست داشته است. برای چنین حملات سایبری وسیعی حمایت یک کشور ضرورت دارد.

این اظهارات از سوی مقام‌های اطلاعاتی آلمان در حالی مطرح شده که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این ادعاها را رد کرده است.

وی اخیرا در پاسخ به سوالی از سوی یک خبرنگار آلمانی گفت: ما هرگز در سیاست کشورهای دیگر مداخله نکرده‌ایم و می‌خواهیم سایر کشورها هم در امور داخلی ما دخالت نکنند.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 764610

وب گردی

وب گردی