آمریکا نیروهایش را در افغانستان بیشتر می‌کند

یک مقام ارشد آمریکایی امروز جمعه گفت: پنتاگون طی روزهای آتی از کاخ سفید درخواست مجوز اعزام چند هزار نیروی دیگر به افغانستان خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال کاهش تعداد نیروهای آمریکایی از سال 2011 فرماندهان این کشور می‌گویند با هدف حمایت از نیروهای افغان و کمک به آنها برای بازپس‌گیری اراضی تحت تصرف طالبان نیاز به نیروهای بیشتری است.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، پنتاگون در نظر دارد درخواست اعزام 3 الی 5 هزار سرباز جدید به افغانستان را مطرح کند و این نیروها عمدتا با هدف ارائه مشاوره و آموزش نظامی به نیروهای ارتش و پلیس افغانستان به کار گرفته خواهند شد.

در حال حاضر آمریکا حدود 8400 نیروی نظامی در افغانستان دارد که این نیروها در کنار 5000 نیروی دیگر ناتو در این کشور فعالیت می‌کنند.

ترزای ولان، معاون وزیر دفاع آمریکا در یک جلسه سنای این کشور با اشاره به پیشنهاد پنتاگون اظهار کرد: انتظار دارم این پیشنهادها طی هفته آینده با دفتر ریاست جمهوری در میان گذاشته شود.

وی ادامه داد: هدف ما خارج شدن از بن‌بست و توجه به این نکته است که افغانستان شریکی بسیار مهم برای آمریکا در منطقه‌ای بسیار حساس به شمار می‌رود.

303/300

کد خبر: 764611

وب گردی

وب گردی