میرسلیم : قوه مجریه قانون را معطل نگه ندارد

سید مصطفی آقا میرسلیم گفت: اهمیت قوه مجریه بسیار زیاد است و قابل مقایسه با سایر قوا نیست؛ قوه مجریه باید خود مجری قانون باشد، قانون را معطل نگه ندارد، اگر ایرادی از سوی قوه مقننه گرفته شد، باید سریعا آن ایراد برطرف شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید مصطفی آقا میرسلیم عصر جمعه در بخش پاسخ به سوال اختصاصی دومین دور مناظره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که سیاست و رویکرد شما در ایجاد اتحاد و همکاری میان قوا چیست و در صورت بروز اختلاف تا چه اندازه خود را ملتزم به تبعیت از قانون می دانید، بر التزام به قانون تاکید کرد و گفت: در دولت های سابق شاهد بودیم که برخی مقررات و قوانین نادیده گرفته می شد.
وی افزود: اهمیت قوه مجریه بسیار زیاد است و قابل مقایسه با سایر قوا نیست؛ قوه مجریه باید خود مجری قانون باشد، قانون را معطل نگه ندارد، اگر ایرادی از سوی قوه مقننه گرفته شد، باید سریعا آن ایراد برطرف شود.
میرسلیم ادامه داد: در دولت های سابق شاهد آن بودیم که برخی از مقررات و قوانین نادیده گرفته می شد و مجلس اعتراض داشت؛ حتما باید ایراد مجلس به دولت محترم شمرده شود و قابل ایراد نباشد. همکاری نزدیک بین قوه مجریه و قضائیه وجود داشته باشد.
وی افزود: جز با همکاری قوه مجریه پیشگیری از جرائم قابل انجام نیست، اگر همه وزرا و در راس آن رئیس جمهوری تدبیر داشته باشند و چگونگی پدیدار شدن جرائم و علل آن را مشخص کرده و با بررسی آن و با همکاری قضایی نسبت به پیشگری اقدام کنند، دیگر شاهدربسیاری از جرائم نخواهیم بود.
این نامزد انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری اضافه کرد: با چنین هماهنگی و با توجه به ضرورت اهتمام دولت نسبت به رعایت مقررات، اغلب جرائم کاهش می یابد. با توجه به اینکه محور اصلی اتحاد بین قوا، رهبری است و فصل الخطاب آن چیزی است که رهبری می گویند.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 764614

وب گردی

وب گردی