دکتر ولایتی:برخی کشورهای به دنبال تنش در منطقه هستند/دفاع از حاکمیت سوریه و عراق دفاع از ایران است

رییس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه سود برخی کشورها در افزایش تنش در منطقه است تا بتوانند سیاست های تک جانبه گری خود را پیش ببرند گفت: جمهوری اسلامی ایران دفاع از تمامیت ارضی خود را اولویت اصلی می داند ضمن آنکه دفاع از حاکمیت سوریه و عراق دفاع از ایران است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل صبح امروز در دیدار دو جانبه با وزیر امور خارجه آلمان با ابراز خرسندی از حضور مقامات این کشور در ایران گفت: رابطه ایران و آلمان دارای سابقه ای طولانی است به خصوص در چند سال اخیر این اتفاق باعث رشد و ارتقای روابط میان دو کشور شده است.


وی خاطر نشان کرد: فاصله نزدیک دیدارهای میان دو کشور نشان از دوستی مستحکم و قوی بین ایران و آلمان دارد ضمن آنکه ما به موضع تعیین کننده و برجسته کشور آلمان در تعیین سیاست های مستقل اروپایی اهمیت زیادی قائل هستیم.


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: تحولات اخیر منطقه حکایت از نقش سازنده آلمان در اتحادیه اروپا دارد.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط و تنش های موجود در منطقه،گفت: به نظر می رسد که برخی کشورها علاقه ای به حل و فصل موضوعات نداشته باشند و به دنبال پیچیده کردن مسائل منطقه و طولانی تر شدن مشکلات در این منطقه باشند.

وی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران با هدف جلوگیری از تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه و در راستای صلح و ثبات بین المللی می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.


دکتر ولایتی ادامه داد:ایران در منطقه مقابل تروریسم ایستادگی کرده و باید با صراحت گفت که ایران در این مسیر و تنها با نگاه صلح ثبات بین المللی و در مواجهه با تروریسم ایستاده داست.


ولایتی با اشاره وضعیت فعلی کشورهایی مانند لیبی گفت: نباید اجازه تکرار چنین اتفاقاتی در منطقه را داد.چرا که در این صورت نمی توان جلوی گسترش تروریسم را گرفت.


وی تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم و در دفاع از حاکمیت مشروع کشورهای منطقه با نگاهی اصولی و به دعوت رسمی دولت های قانونی آنها در مبارزه با تروریسم و جریان های افراطی و تکفیری حضور دارد .


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: همه کسانی که برای صلح ثبات جهانی اهمیت قائل بوده و دلشان برای امنیت بین المللی می تپد باید در این مسیر گام بردارند.


وی در پایان این نشست با بیان اینکه دفاع از سوریه و عراق و حاکمیت آنها را دفاع از خود می دانیم افزود: حفظ ثبات کشورهای منطقه و جلوگیری از تجزیه آنها برای ثبات منطقه ای بسیار مهم است.

برجام هدف مشترک ایران و آلمان است

در ادامه «مارکوس ادرر» معاون وزیر خارجه آلمان نیز با ابراز خرسندی از ملاقات خود با مقامات کشور جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: بسیار خرسندم که فرصت دیدار و جلسه با مدیران ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران برای ما فراهم‌شده ضمن آنکه این ملاقات ها نشانه ای برای تحکیم روابط دو کشور خواهد بود.


وی گفت:روابط دو کشور ایران و آلمان بسیار دیرینه است و میان ما و جمهوری اسلامی تفاهم بسیار زیاد و با فرهنگی مشترک وجود دارد به همین دلیل به این ملاقات ها خوشبین هستیم.

این مقام آلمانی در ادامه خاطر نشان کرد:‌ امیدواریم گفتگو های امروز به بهبود شرایط برجام و نقش مهم آن در شرایط منطقه ای و بین المللی کمک داشته باشد که هدف مشترک هر دو کشور است.

خبرنگار: علی درخشان/تاییدکننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 764673

وب گردی

وب گردی