نمایش و نقد مستند «متهمین دایره بیستم» در کانون فیلم سینماحقیقت

برنامه این هفته‌ی کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد فیلم مستند «متهمین دایره بیستم» ساخته حسام اسلامی اختصاص یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلم از ساعت 17 عصر روز یکشنبه 17 اردیبهشت 96 در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور حسام اسلامی، ناصر صفاریان و امید نجوان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
مستند 90 دقیقه‌ای «متهمین دایره بیستم» سرگذشت یک گروه نوجوان بزهکار در گذر پنج سال از زندگی آنان را روایت می‌کند...
هفته گذشته این فیلم در بیست و سومین دوره جشنواره مستند «هات‌داکس» کانادا روی پرده رفت. مراسم اختتامیه این جشنواره معتبر سینمای مستند جهان، فردا شب (17 اردیبهشت) در شهر تورنتو برگزار خواهد شد و مستند «متهمین دایره بیستم» در دو بخش «نمایش جهانی» و «جایزه ویژه تماشاگران» از شانس برگزیده شدن برخوردارست.
این فیلم مستند برای اولین بار در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش درآمد و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم و کارگردانی شد؛ سپس سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی و پنجمین جشنواره فجر را کسب کرد.
گفتنی است: عموم علاقمندان جهت تماشای مستند «متهمین دایره بیستم» و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (17 اردیبهشت‌ماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است. دوستداران سینمای مستند و تجربی جهت اطلاع از برنامه‌های هفتگی کانون فیلم «سینماحقیقت» می‌توانند به کانال تلگرام این برنامه بپیوندند: t.me/cinemaverite
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 764758

وب گردی

وب گردی