مرکز تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی در دانشگاه‌ها ایجاد شود

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران خواستار ایجاد مرکز تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی در دانشگاه‌ها شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین میرمحمدصادقی در حاشیه همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با بیان اینکه وقتی سخن از صنعت به میان می‌آید معنای عام آن در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: همایش تعامل صنعت و دانشگاه در اصل همایش بین عالمان و عاملان است. هر دو گروه، تولیدکننده است؛ یکی تولیدکننده محصول و دیگری تولید کننده علم.

وی با بیان اینکه در یک جامعه دانش‌محور بر اساس مبانی علمی پاسخ‌هایی دریافت می‌کنیم، ادامه داد: زمانی تصور می‌کردیم نفت برای اقتصاد جهانی چنان مهم است که اگر عرضه نشود بر وضعیت اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد؛ در حالی که الان تعامل بین صنعت و دانشگاه دارای ارزش و اهمیت است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران به وعده‌های ناعاقلانه برخی از نامزدهای انتخابانت ریاست‌جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: برخی در وعده‌های انتخاباتی خود، افزایش یارانه نقدی به مردم را بیان می‌کنند و به صراحت اعلام می‌کنم هیچ آیینی با جهل رشد نمی‌کند.

میرمحمدصادقی، اتاق لرستان را میزبانی شایسته برای پنجمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد بهره‌وری برشمرد و با تأکید بر بکارگیری فناوری‌ها و ایده‌های نوی دانشگاهیان توسط صنعتگران، تصریح کرد: بایستی امکان تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاهی را فراهم کند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران یادآور شد: دانشگاه باید به گونه‌ای کار کند که خون به شریان‌های صنعت تزریق و دولت به عنوان ضلع سوم این مثلث باید با تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موانع قانونی بتواند این ملزوم‌های از هم جدا را به هم مرتبط کند.

میرمحمدصادقی اضافه کرد: امروز دولتی بودن صنعت سبب انقطاع ارتباط آن با دانشگاه شده است و ورود اتاق بازرگانی در این مثلث آن را به یک مربع پربرکت تبدیل می‌کند و موجب تعامل همه جانبه می‌شود.

وی با بیان این‌که مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران تلاش می‌کند تعامل در این چهار ضلع مربع ایجاد شود، خاطر نشان کرد: همچنین خواهان ایجاد رشد و پیشرفت از طریق این تعاملات هستیم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران گفت: همانطور که تعامل، موجب رشد و پیشرفت می‌شود، به همان اندازه قطع ارتباطات و تعاملات سبب پسرفت و عدم پیشرفت می‌شود. اگر بین اضلاع مختلف، انقطاع می‌بینیم، باید این انقطاع را به تعامل تبدیل کنیم. در این همایش‌ها آنچه مد نظر بوده است این بوده که تأثیرهای عملی ایجاد شود؛ ایجاد مرکز تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی در دانشگاه‌ها را پیشنهاد می‌کنم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 764829

وب گردی

وب گردی