ایران در رشته دندان‌پزشکی در جایگاه 12 دنیا قرار دارد

با حضور دبیر شورای آموزش دندان‌پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراسم سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامی‌داشت روز معلم در دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سعید عسگری ضمن تبریک روز معلم و نکوداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: معلمی حرفه‌ای است که متاعش علم است و از این منظر ارزشی که در نام معلم است در سایر اسامی مشهود نیست. وی با اشاره به اینکه معنی اصلی علم دانایی است و از این دیدگاه، در مقابل ندانستن قرار می‌گیرد، افزود: برخی مکاتب هم علم را به عنوان آنچه که بر مبنای شواهد تجربی بدست آید، تعریف می‌کنند.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا 20 سال طول کشید تا مجددا کشور به جایگاه علمی پیشین خود برسد، تصریح کرد: خوشبختانه طی دو دهه اخیر شیب تندی در تولید علم در کشور وجود داشته است که باعث شده است رتبه جمهوری اسلامی ایران از مقام 40 در سال 2002 میلادی به رتبه 16 در سال 2015 میلادی برسد.
دکتر عسگری ادامه داد: بر مبنای سند چشم‌انداز 1404، ایران باید مقام نخست منطقه را از نظر جایگاه علمی کسب کند که درحال حاضر، ایران در میانگین تولید همه علوم به این جایگاه رسیده است.
وی با بیان اینکه در در سال 2015 میلادی بر مبنای اطلاعات پایگاه داده ای اسکوپوس رتبه کشور ایران در حوزه پزشکی در جایگاه نوزدهم دنیا است و کشور ترکیه در همین حوزه در جایگاه 15 قرار دارد، اظهار کرد: در رشته دندان‌پزشکی کشور در جایگاه 12 دنیا قرار دارد که یک مزیت نسبی است ولی کشور ترکیه که رقیب اصلی ایران در منطقه است در مقام نهم دنیا قرار دارد.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت با اشاره به آیات قرآن کریم، فرمایشات پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع)، بزرگان، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد موضوع تعلیم و معلمی، تصریح کرد: معلمی که از صفت کریمانه پروردگار ناشی می شود، پس از صفت خلقت قرار دارد و تهذیب نفس برای معلم از لوازم ضروری برای هدایت و تعلیم متعلم است. وی افزود: منطبق بر احادیث، مرکب قلم چنین معلمی، از خون شهید بیشتر می ارزد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 764842

وب گردی

وب گردی