جایگاه تعلیم و تربیت مقدس است    

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، اعیاد شعبانیه، هفته معلم و مقام استاد را به اساتید واحد سوادکوه تبریک گفت و تصریح کرد: جایگاه تعلیم و تربیت مقدس است و معلم حقیقی به کار خود عشق ورزیده و دنبال مطامع دنیوی نیست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر داریوش خادمی شورمستی در آئین نکوداشت مقام استاد و گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری که با حضور هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و خانواده اساتید در سالن اجتماعات بوعلی سینای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد با بیان اهمیت مقام و منزلت معلم در قرآن کریم برخی از اوصاف معلمین را برشمرد و اظهار کرد: اولین گام توفیق در عرصه تعلیم، خلوص نیت و آموزش متعلمین به خاطر خدا است.

وی با ذکر حدیثی از امیر مومنان علی (ع) درخصوص معلمان که فرمود: "هر معلمی که بر شاگردانش تواضع و فروتنی کند و در برابر دانشمندان خود را کوچک و پایین دست به حساب آورد، با دانش خود به آقایی می رسد" تاکید کرد: عفو و گذشت معلم از خطاهای متعلمین، هم می تواند شخصیت معلم را در برابر دانش آموزان محبوب و دوست داشتنی جلوه دهد و هم درس عملی خوبی برای آنان باشد.

این مقام مسئول برخی دیگر از اوصاف معلمان را داشتن صلاحیت علمی، عطوفت و مهربانی، عامل به گفته های خود، احترام به شخصیت و نام شاگردان عنوان کرد.

خادمی در بخش دیگر از سخنان خود با ارائه گزارش عملکرد حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی، اداری و مالی و عمرانی، برنامه های آتی واحد سوادکوه در حوزه های مذکور را با تاکید بر توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی و توجه بیشتر به کسب درآمدهای غیرشهریه ای تشریح کرد.

تجلیل از اساتید بازنشته و پژوهشگر برتر با اهداء هدایا و اجرای موسیقی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر: 764850

وب گردی

وب گردی