آغاز پرداخت وام بانکی به کسبه پلاسکو/سود وام‌ها 2 برابر شد

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان هفته جاری را زمان آغاز واگذاری وام‌های بانکی به کسبه پلاسکو دانسته و از دو برابر شدن رقم سود این وام‌ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی درودیان اظهار کرد: قرار بر آن است که ظرف امروزو فردا بحث واگذاری وام به کسبه پلاسکو آغاز شود که این موضوع یکی از مهم‌ترین مطالبات کسبه محسوب می‌شد.

وی ادامه داد:علاوه بر این قرار است برای افرادی که دارای بدهی بانکی بودند نیز مدت زمانی معادل دو سال زمان تنفس در نظر گرفته شود که در میان کسبه حدود ۱۰۰ نفر دارای چنین مشکلی بودند.

اما رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در پاسخ به این سئوال که بهره وام‌های بانکی از چه قرار خواهد بود؟ گفت: پیش از این طبق مصوبه قرار بود که این وام‌ها با سود ۹ درصد به متقاضیان واگذار شوند اما در نهایت از سوی متولیان بانکی سود ۱۸ درصدی برای این وام‌ها در نظر گرفته شده و اینگونه عنوان می‌شود که ردیف بودجه‌ای برای پرداخت وامی با این درصد سود در نظر گرفته نشده و عملا آنچه در مصوبه دولت به آن اشاره شده اجرا نمی‌شود؛ هرچند که ما از سوی اتاق اصناف پیگیر این موضوع هستیم.

وی درباره مبلغ این وام‌ها نیز یادآور شد: بر اساس متراژ مغازه کسبه، وام‌هایی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای آنها تعیین خواهد شد.

درودیان همچنین از در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی برای کسبه پلاسکو یاد کرد و افزود: طبق ماده ۱۶۵ مالیات قرار بر آن است که از خرداد ماه افرادی که واحدهای کسب و کار آنها از بین رفته از پرداخت مالیات معاف شوند و تا زمانی که ضرر و زیان آنها جبران شود این معافیت ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان درباره آخرین وضعیت بیمه این واحدها هم توضیح داد:تاکنون بیمه بابت دو ماه مبلغی را به اکثر کارفرماها پرداخت کرده است، البته برخی نیز هنوز برای دریافت این مبلغ مراجعه نکرده اند و عده‌ای با تعداد اندک هم در نوبت دریافت این مبلغ قرار دارند. البته در برخی موارد نیز مشکلاتی ایجاد شده و به عنوان مثال در برخی واحدها که پسران هم در واحد پدر خود مشغول به کار بودند با وجود پرداخت حق بیمه مبلغ مربوطه واریز نمی‌شود.

وی در مورد بیمه آتش‌سوزی واحدها هم گفت: تاکنون حداقل ۹۵ درصد واحدهایی که بیمه آتش سوزی داشتند خسارت خود را دریافت کرده‌اند که البته در این مورد نیز گاه مشکلاتی وجود داشته و به عنوان مثال با اینکه مبلغ بیمه نامه ۱۰۰ میلیون تومان بوده رقمی به مراتب کمتر دریافت کرده اند که اگرچه تعداد این افراد در اقلیت است اما در نهایت به نظر می‌رسد دفاتر بیمه در پرداخت این هزینه‌ها به شکلی سلیقه‌ای اقدام کرده‌اند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 764859

وب گردی

وب گردی