برنامه کمیسیون‌های تخصصی مجلس در این هفته را اینجا ببینید

محمدجواد ظریف و محمود علوی وزرای امور خارجه و اطلاعات این هفته با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به پرسش های نمایندگان پاسخ می دهند.

به گزارش ایسکانیوز، اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با حضور در کمیسیون های تخصصی به بررسی موضوعات مختلفی می پردازند.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه ‌شنبه با حضور در این کمیسیون به سوال های حشمت‌الله فلاحت‌ پیشه نماینده اسلام آبادغرب، غلامرضا کاتب (2فقره) نماینده مردم گرمسار، سیدعلی ادیانی (2فقره) نماینده مردم قائم شهر و علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمود آباد پاسخ می دهد.
همچنین بررسی لایحه بازگشایی مدارس و بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان از دیگر موارد در دستور کار نمایندگان در روز سه شنبه است.

کمیسیون اجتماعی
نمایندگان عضو این کمیسیون روز سه ‌شنبه طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس، دعوت از پلیس فتا نیروی انتظامی به‌ منظور ارائه گزارش از وضعیت آسیب های اجتماعی ذی‌ ربط، دعوت از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و ادامه بررسی طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی را در دستور کار خود دارند.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
محمود علوی وزیر اطلاعات نیز روز سه شنبه برای پاسخ به دو مورد سؤال مشترک مطروحه از سوی نمایندگان مهمان این کمیسیون خواهد بود.
در ادامه این جلسه سؤال مشترک 6 نفر از نمایندگان، سؤال مشترک 14 نفر از نمایندگان، سؤال جواد کریمی‌ قدوسی نماینده مردم مشهد، سؤال ولی داداشی نماینده مردم آستارا و سؤال جهانبخش محبی‌ نیا نماینده مردم میاندوآب از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه بررسی می شود.

کمیسیون انرژی
همچنین اعضای این کمیسیون روز سه ‌شنبه از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران بازدید و و نشستی با فعالان این حوزه خواهند داشت.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
اعضای این کمیسیون روز سه ‌شنبه بررسی عملکرد منابع و مصارف بودجه سال 1395 کل کشور با حضور مسؤولین دستگاه های اجرایی ذی ‌ربط و ادامه رسیدگی به جزئیات طرح تأمین اجتماعی همگانی را در دستور کار دارند.

کمیسیون بهداشت و درمان
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز بعدازظهر سه ‌شنبه با دعوت از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو سؤال حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان را بررسی می کنند و سپس گزارش دیوان محاسبات کشور درخصوص تفریغ بودجه سال 1394 کل کشور به تفکیک دستگاه های اجرائی مرتبط با کمیسیون را رسیدگی می کنند.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور
اعضای این کمیسیون روز سه‌ شنبه ادامه بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و دبیر کارگروه بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور و بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را در دستور کار دارند.

کمیسیون صنایع و معادن
نمایندگان عضو این کمیسیون نتایج جلسات کارگروه های تشکیل ‌شده در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید را بررسی خواهند کرد.
این جلسات شامل جلسه کارگروه مشترک کمیسیون با وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسه کارگروه مشترک کمیسیون با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جلسه کارگروه مشترک کمیسیون با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و جلسه کارگروه مشترک کمیسیون با کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی است.

کمیسیون عمران
روز سه ‌شنبه نمایندگان عضو این کمیسیون حضور محمدهاشم بت ‌شکن مدیرعامل بانک مسکن و مدیران دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و مرکز آمار ایران به بررسی آخرین وضعیت بخش مسکن و ساختمان در کشور می پردازند.

کمیسیون فرهنگی
اعضای این کمیسیون روز سه ‌شنبه به بررسی لایحه اصلاح ماده (35) قانون خدمت وظیفه عمومی، بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا، بررسی طرح انتخاب رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط جامعه هدف و بررسی طرح اصلاح اساسنامه بنیاد شهید می پردازند و چهارشنبه نیز برای بازدید به سی ‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهند رفت.

کمیسیون قضائی و حقوقی
روز سه‌ شنبه بررسی لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه استرداد مجرمین، بررسی لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری، بررسی لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (353) قانون آیین دادرسی کیفری درخصوص اجرای علنی دادرسی درباره جرائم اقتصادی، بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده (617) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم- تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) و بررسی لایحه برخورد با استفاده‌ کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز در دستور کار نمایندگان عضو این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی
نمایندگان عضو این کمیسیون نیز روز سه‌ شنبه ادامه بررسی و جمع‌ بندی نهائی لایحه حفاظت از خاک را در دستور کار دارند.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 764875

وب گردی

وب گردی