افراد دو زبانه درک متفاوتی از زمان دارند!

محققان با بررسی دقیق پردازش زبان در ذهن افراد دو زبانه دریافتند که فرایند گذر زمان در این افراد با توجه به زبان مورد استفاده متفاوت است.

به گزارش ایسکانیوز، در این پژوهش مشخص شد افراد دوزبانه مسلط به دو زبان اسپانیایی و سوئدی درک متفاوتی از گذر زمان را در هنگام استفاده از هر زبان تجربه می‌کنند.

در این پژوهش از افراد دو زبانه خواسته شد با مشاهده نمایشگر اعلام کنند که چقدر زمان برای نمایش کلمه به کلمه یک خط از هر زبان صرف شده است.

با توجه به تفاوت‌های فاحش بین معنای کلمات و شکل نوشتاری آنها در زبان اسپانیایی و سوئدی، عملکرد شرکت‌کنندگان در این بخش غیرقابل پیش‌بینی بود.

محققان پس از بررسی نتایج دریافتند اثر قدرتمند زبان طبق انتظار حتی در درک انسان‌ها به ویژه افراد دوزبانه از گذر زمان نیز اثرگذار است.

در واقع افراد کاملا مسلط به دو زبان، اغلب درک متفاوتی از زمان دارند و این درک به طور مستقیم به زبان مورد استفاده بستگی دارد.

نتیجه این پژوهش ثابت کرد که چگونه زبان قادر است علاوه بر تاثیر مستقیم بر احساسات مثل بینایی بر درک ما از زمان نیز اثرگذار باشد.

این پژوهش که در دانشگاه لنکستر انگلستان انجام شد نشان داد هنگامی که افراد دو زبانه، زبان مورد استفاده را تغییر می‌دهند، پدیده‌ای جالب توجه موسوم به تغییرکدبندی یا تغییر ادراک از یک زبان به زبان دیگر در مغز آنها روی می‌دهد. بنابراین با توجه به تفاوت‌های گسترده‌ ساختاری و گرامری هر زبان، استفاده از زبان جدید تاثیر خود را به صورت مستقیم بر احساسات و عواطف انسان می‌گذارد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 764929

وب گردی

وب گردی