اصغر همت: زمین خانه تئاتر توسط هیچ سازمانی اهدا نشده است

مدیر عامل خانه تئاتر، می گوید: زمینی که خانه تئاتر در آن ساخته شده توسط هیچ سازمانی به این موسسه اهدا نشده است.

اصغر همت، مدیر عامل خانه تئاتر درباره حواشی که طی چند روز گذشته پیرامون ساختمان خانه تئاتر به وجود آمده است، به ایسکانیوز، گفت: زمینی که خانه تئاتر در آن ساخته شده توسط هیچ سازمانی به این موسسه اهدا نشده است.

او افزود: سال 1384، مقداری پول به اعضای خانه تئاتر اهدا شد که اعضای خانه تئاتر می توانستند آن را برای خود خرج کنند اما این کار نکردند و ساختمانی کلنگی را خریداری کرده و آن را به عنوان ساختمان خانه تئاتر بازسازی کردند.

همت ادامه داد: پولی که سال 84 به اعضای هیات مدیره خانه تئاتر داده شد از طرف رئیس دولت اصلاحات اهدا شده است.

به گزارش ایسکانیوز، در روزهای گذشته، شهرداری تهران خود را متولی ساخت خانه تئاتر دانسته است. خانه ای که حدود 12 سال از شروع ساخت آن می گذرد اما هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است. دست‌اندکاران خانه تئاتر با پیگیری جدی ایرج راد (مدیر عامل پیشین خانه تئاتر) به دنبال داشتن خانه‌ای مستقل برای این تشکل صنفی هستند اما با وجود تکمیل ساخت‌وساز در محل جدید، هنوز جابجایی رسمی صورت نگرفته و خبری از انتقال خانه تئاتر به ساختمان تازه تاسیس نیست.

حدود یک دهه است که خانه تئاتر در ساختمانی در اطراف چهاراه ولیعصر (عج) واقع شده و در این سال‌ها مهلت حضور اهالی خانه تئاتر در این ساختمان مرتب تمدید شده است اما به نظر می‌رسید سال 95 آخرین سال برای استقرار خانه تئاتری‌ها در یکی از طبقات یک پاساژ تولیدی باشد و فروردین سال 96 اولین روزهای راه‌اندازی ساختمان جدید در خیابان سمیه باشد که این طور نشد.

اصغر همت فروردین 96 این اعلام کرد: ساختمان جدید خانه تئاتر آماده شده و الان بخش‌ مربوط به تجهیز سالن نمایش باقی مانده است که به صندلی‌های متحرک و یکسری لوازم فنی برای اجرای نمایش نیاز دارد.

او گفته است: بخشی از لوازم مورد نیاز خریداری شده و بخشی هم هنوز در دست بررسی برای سفارش خرید است و احتمال دارد در "اردیبهشت تئاتر" شرایط انتقال به ساختمان جدید فراهم شود.

ایرج راد هم در همان روزهای ابتدایی حضور سیدرضا صالحی امیری در مسند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعطای یک میلیارد تومان اعتبار توسط وزیر به ساختمان جدید خانه تئاتر خبر داد.

به گفته‌ی مدیرعامل پیشین خانه تئاتر؛ برای این بنا با خرید کل زمینی که حدود ۱۵۰۰ متر زیربنا دارد؛ تخریب، گودبرداری و ساخت و ساز تا پایان مرحله معماری و نقاشی حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
خبرنگار: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500

کد خبر: 764949

وب گردی

وب گردی