رئیسی: اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از مشکلات است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقتصاد مقاومتی را راهکار برون رفت از مشکلات دانست

به گزارش ایسکانیوز، رئیسی در جمع شماری از استادان و طلاب حوزه علمیه قم، تصریح کرد: آنچه سایه جنگ را از کشور دور کرده حضور مردم در صحنه هاست .


وی ایران را نقطه امید مظلومان جهان دانست و افزود: دشمنان اذعان دارند که بدون حضور ایران امکان هیچ توافقی در منطقه وجود ندارد اما در داخل کشورمان با مشکلاتی مواجهیم که به اعتماد و قدرت ملی خدشه وارد می کند .


رئیسی گفت : مهم ترین مولفه قدرت، مردم هستند پس اعتماد آنان به کارآمدی نظام ، مهم ترین پشتوانه جمهوری اسلامی است.


این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: آسیب های اجتماعی به هیچ عنوان زیبنده نظام ما نیست. شرایط اقتصادی سخت است و بسیاری از تحصیلکرده ها بیکارند و 17 هزار کارگاه تعطیل شده است و بسیاری از کارگاه ها از مدار تولید خارج شده اند.


وی اقتصاد مقاومتی را راهکار برون رفت از مشکلات دانست و افزود: چهار سال از عمر این دولت می گذرد و فقر چهره کشور را زشت می کند و بسیاری از تحصیلکرده های ما به اتاق های فکر کشورهای دیگر رفته و جذب شده اند و هنرمندان ما در کشورهای همسایه جذب می شوند.


رئیسی گفت : نگاه نخست رفع مشکلات، اعتماد به مردم، دوم، بهره مندی از ظرفیت ها و سوم چشم نداشتن به بیگانگان است.


وی با تقبیح چشم دوختن به بیگانگان برای رفع مشکلات افزود: دولتی که بخواهد تاجر باشد نمی تواند کارآمد باشد بلکه باید شبانه روز کار باکرامت کند، کرامت در همه قراردادها که مردم احساس نکنند عزتشان مخدوش شده است.


این نامزد ریاست جمهوری گفت: نگاه به بیگانگان باید عوض شود معطل نگه داشتن کشور برای بهره مندی از کمک های بیگانگان خطاست.
رئیسی گفت : آقایان می گویند از کجا می خواهید اشتغال و مسکن ایجاد کنید در حالی که منابع در کشورمان وجود دارد.


وی بهره وری بیشتر صنایع و معادن دریایی ، حوزه برنامه نویسی رایانه و رونق مسکن را از ظرفیت های اشتغال زایی دانست.


رئیسی تاکید کرد: همه امکانات و ظرفیت ها فراهم است و فقط یک نگاه انقلابی و جهادی نیاز است.


وی کاهش بیکاری از 12 به 8 درصد را الزام قانونی دانست و افزود: مشکل کشور، کمبود منابع نیست، مشکل نقدینگی نیست مشکل ضعف مدیریت است و حلقه مفقوده، مدیریت جهادی و اقتصادی است .


رئیسی گفت : در دفاع مقدس ثابت کردیم که بسیاری از امور که انجامش ناممکن به نظر می رسید تحقق یافت.


وی بر ایجاد جریان انقلابی در شهرهاو روستاها با رویکرد جهادی تاکید کرد.


این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت در مشهد مقدس افزود: می توان با تغییر رویکرد کاملا برای رفع مشکل بیکاری اقدام کرد، چرا برخی تشکیک می کنند حتما می شود چرا پس از 38 سال متهم می شویم که نمی توانیم مشکلات معیشت مردم را رفع کنیم.


رئیسی تاکید کرد: این هدف با تحول در نظام مدیریت اجرایی و اقتصادی کشور ممکن است و نخستین گام باید در 29 اردیبهشت رقم بخورد.
وی گفت: اصلا بحث دولت ها نیست وضع کنونی زیبنده نظام تمدن ساز جمهوری اسلامی نیست و وضع کنونی باید تغییر کند و ما آن را تغییر خواهیم داد.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 765023

وب گردی

وب گردی