رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی:  احتمال ائتلاف میان نامزدهای ریاست جمهوری جبهه انقلاب وجود دارد

رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان این که هم اکنون تصمیم کلی بر ماندن نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) در صحنه انتخابات است، گفت: در عین حال احتمال ائتلاف میان آن ها در روزهای آینده وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالعلی بنکدار عصر شنبه در نشستی خبری در ستاد جوانان حجت الاسلام رئیسی در کرمانشاه، اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به تحلیل و ارزیابی های صورت گرفته قرار بر این است که نامزدهای جبهه انقلاب اسلامی همگی در صحنه انتخابات باقی بمانند.

وی افزود: اصل اساسی که جبهه انقلاب اسلامی در انتخابات پیش رو دنبال می کند تغییر به نفع مردم است و باید منتظر روزهای آینده ماند و دید که تحلیل و ارزیابی ها آیا یکی از کاندیداهای این جبهه را وادار می کند به نفع دیگری کنار بکشد یا خیر.
بنکدار ادامه داد: اگر در نهایت به این جمع بندی رسیده شود که سبد آرا قابل انطباق باشد آن زمان شاهد ائتلاف خواهیم بود ولی در تحلیل فعلی این چنین نیست و هنوز تصمیمی مبنی بر کنار کشیدن نامزدی به نفع دیگری گرفته نشده است.
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در کرمانشاه در ادامه گفت: نگاه ایشان به مردم همان نگاهی است که حضرت علی(ع) به مردم داشتند، مولای متقیان در نهج البلاغه و خطاب به مالک اشتر می فرمایند که تمامی شهروندان از حقوق یکسان برخوردارند و امروز آقای رئیسی هم همین نگاه و طرز تفکر را دارد.
وی گفت: آقای رئیسی همواره بر این اصل معتقد بوده اند که در حکومت اسلامی فرقی میان فقیر و غنی نیست و همه باید به صورت برابر از امکانات و مزایا برخوردار شوند.

** مشکلات کشور احصا و برنامه های خوبی برای حل آن ها تدوین شده است
بنکدار در ادامه از احصای مشکلات کشور توسط تیم های کارشناسی حجت الاسلام رئیسی خبر داد و گفت: برنامه های خوبی نیز همراه با کار کارشناسی برای رفع آن ها تدوین شده است.
وی تصریح کرد: آقای رئیسی بیشترین تمرکز خود را روی بحث اشتغال و ایجاد شغل برای مردم و بخصوص جوانان، بهبود وضعیت اقتصادی جامعه و مساله بهداشت و درمان گذاشته که بلافاصله در صورتی که توسط مردم برگزیده شود به اجرا در خواهد آمد.

** اکثر ستادهای انتخاباتی آقای رئیسی مردمی هستند
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در استان کرمانشاه با بیان این که اکثر ستادهای انتخاباتی ایشان مردمی هستند، گفت: این ستادها به جز یکی دو شهرستان در بقیه نقاط استان فعال هستند.
بنکدار افزود: به زودی هم در آن یکی دو شهرستان باقی مانده ستادهای مردمی آقای رئیسی آغاز به کار کرده و علاقه مندان به ایشان می توانند در آن ها حضور یابند.
وی گفت: در این ستادها سعی شده از هرگونه اسراف و تبلیغات خارج از عرف خودداری شود و با حداقل امکانات آقای رئیسی و نظرها و اعتقادهای ایشان را به آحاد مختلف مردم معرفی کنیم.

** حضور اصلاح طلبان در ستادهای انتخاباتی آقای رئیسی
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در کرمانشاه همچنین به حضور تعداد زیادی از افراد با گرایش اصلاح طلبی در ستادهای انتخاباتی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.
بنکدار گفت: این افراد با بررسی شرایط کشور طی چهار سال اخیر و عدم مشاهده تغییری محسوس در زندگی مردم و بدتر شدن وضعیت در بسیاری از بخش ها تصمیم گرفتند در ستاد انتخاباتی نامزدی حضور پیدا کنند که شعار تغییر برای مردم را برگزیده و نسبت به آن نیز مصمم است.

** رئیسی کاندیدایی است که فقر را با گوشت و پوست خود لمس کرده است
وی در بخش دیگری از سخنانش از حجت الاسلام رئیسی به عنوان کاندیدایی یاد کرد که فقر و محرومیت را با گوشت و پوست خود لمس کرده است و می تواند غمخوار نیازمندان و دردآشنای محرومان باشد.
بنکدار گفت: با این شرایط میان آقای رئیسی که خود محرومیت و فقر را لمس و درک کرده است تفاوت بسیاری است با مدیرانی که سرمایه آن ها به هزاران میلیارد تومان می رسد و نمی توانند مشکلات افراد فقیر و محروم جامعه را بفهمند.

** رشد قابل ملاحظه جایگاه آقای رئیسی پس از برگزاری 2 مناظره انتخاباتی
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در کرمانشاه همچنین به برگزاری 2 مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: پس از این 2 مناظره جایگاه آقایان رئیسی و قالیباف به شدت رشد پیدا کرد.
وی تصریح کرد: این رشد و تنزل جایگاه نامزدها مربوط به تمامی نظرسنجی های صورت گرفته و قابل راستی آزمایی است و مردم به سمتی حرکت می کنند که خواهان تغییر به نفع خودشان هستند.

** دوره ریاست جمهوری آقای روحانی چهارساله خواهد بود
این فعال سیاسی در ادامه گفت و گوی با خبرنگاران، ادعا کرد: با توجه به نتایج به دست آمده در نظرسنجی ها و اقبال عمومی که هم اکنون در جامعه به سمت نامزدهای جبهه انقلاب اسلامی وجود دارد، ریاست جمهوری آقای روحانی به طورحتم یک دوره ای و چهار ساله خواهد بود.
بنکدار مدعی شد که آقای روحانی چه در دور اول و یا در نهایت نیز اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود باید پست ریاست جمهوری را تحویل دهد و با این جایگاه خداحافظی کند.
وی، دلیل این ادعای خود را نارضایتی اکثر جامعه، بازاریان و تجار از وضع موجود عنوان کرد و گفت: اکثر آن ها معتقدند که در این چهار سال اخیر کسب و کار آن ها دچار رکود شده و حرکتی برای اشتغالزایی انجام نگرفته است.

** حضور پرشور در انتخابات بر اقتدار نظام و انقلاب اسلامی می افزاید
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در کرمانشاه همچنین خواستار حضور پرشور آحاد مختلف مردم در صحنه انتخابات شد و افزود: هر قدر حضور پرشورتر باشد، بر اقتدار نظام و انقلاب اسلامی افزوده خواهد شد.
بنکدار در پایان اظهار کرد: ان شاالله مردم در روز 29 اردیبهشت با حضوری باشکوه در انتخابات، رئیس جمهور اصلح را انتخاب خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
آقایان سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، 6 نامزد احزار صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

302/302

کد خبر: 765038

وب گردی

وب گردی