جهانگیری:در کابینه آینده سهم جوانان بیشتر خواهد بود

کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان اینکه حتما باید نیروهای جوان در سطوح مدیریتی کشور حضور داشته باشند،گفت: در کابینه آینده سهم جوانان بیشتر خواهد بود و براساس پیش‌بینی من فکر می‌کنم که سن متوسط کابینه حدود ۴۵ سال خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز اسحاق جهانگیری کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه شنبه در گفت‌وگویی که به صورت ضبط شده از شبکه خبر سیما پخش شد، در پاسخ به پرسش مجری درباره اسامی افرادی که برای کابینه دوازدهم انتخاب کرده است، اظهار کرد: به طور طبیعی مهمترین اقدامی که رئیس‌جمهور پس از کسب رای از مردم انجام می‌دهد تشکیل دولت و انتخاب همکاران خود در سطح کابینه است.

رئیس‌جمهور در این زمینه نیازمند مشورت‌های مختلفی از جمله مشورت با گروه‌ها و احزاب مختلف و همچنین برخی مقامات نظام و حتی تعامل با مجلس شورای اسلامی است.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه کارآمدی کابینه دولت در اهمیت قرار دارد، خاطرنشان کرد: کارآمدی کابینه در این است که بتواند مشکلات کشور را حل کند. از جمله شاخص‌های کابینه کارآمد این است که افرادی که انتخاب می‌شوند برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند و در بین متخصصین رشته موردنظر جزء سرآمدها باشند.

جهانگیری با بیان اینکه در برخی وزارتخانه‌های فنی جایگاه علمی و فنی افراد بیش از جهتگیری سیاسی آنها اهمیت دارد، ادامه داد: امینی و پاکدستی پیش‌نیاز همه مسوولان در سطوح کلان و میانی در جمهوری اسلامی ایران است. برخورداری از تحرک کافی از جمله دیگر شاخصه‌هایی است که اعضای کابینه باید از آن برخوردار باشند.

وی اظهار کرد: به صورت طبیعی کابینه منتخب دولت باید کابینه‌ای باشد که همه جریانات کشور احساس کنند که در این کابینه حضور دارند و همه اقشار اعم از زنان و جوانان احساس کنند که نماینده‌ای در آن کابینه دارند.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری تاکید کرد: امیدوارم اگر توفیق انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور را داشتم کابینه‌ای شگفتی‌ساز تشکیل دهم و زمانی که مردم ایران لیست اعضای کابینه را می‌شنوند همه احسنت بگویند.

جهانگیری در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره حضور جوانان در کابینه دولت دوازدهم و همچنین متوسط سنی اعضای این کابینه گفت: ایران کشور جوانی است که فرصت بسیار مناسبی برای توسعه کشور دارد. متاسفانه خیلی از کشورهای دنیا نیروی جوان و نیروی کار ندارند و جامعه آنها عمدتاً جامعه پیری است اما ما از این نعمت الهی جمعیت جوان و توانمند برخوردار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در همه زمینه‌ها به ویژه در مدیریت کشور برای جوانان فرصت حضور ایجاد کنیم، اظهار کرد: مدیریت آینده ایران بر عهده نسل جوان امروزی خواهد بود. البته من طرفدار طی کردن مراحل مدیریتی به صورت پله‌ای هستم و طرفدار طی کردن مراحل به صورت آسانسوری نیستم چرا که هرچه انسان بتواند سطوح مدیریتی را پله پله طی کند از تجربه بالایی برخوردار خواهد شد.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری همچنین بیان اینکه حتما باید نیروهای جوان در سطوح مدیریتی کشور حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: در کابینه آینده سهم جوانان بیشتر خواهد بود و براساس پیش‌بینی من فکر می‌کنم که سن متوسط کابینه حدود ۴۵ سال خواهد بود. قطعا در کابینه آینده زنان نیز به عنوان نیمی از جمعیت کشور سهم قابل قبولی خواهند داشت.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 765044

وب گردی

وب گردی