راه اندازی صندوق سرمایه گذاری در دستور کار است/تامین مالی پتروشیمی از طریق انتشار اوراق سلف

معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار غدیر عنوان کرد: راه اندازی صندوق سرمایه گذاری یکی دیگر از اقدامات گروه مالی غدیر است که در زمینه سرمایه گذاری و نیز در حوزه تخصصی بازار سرمایه فعالیت می کنند.

منصور کنعانی در گفت و گو با ایسکانیوز پیش بینی خود از وضعیت بازار سرمایه در سال جاری را اینگونه بیان کرد: روند معاملاتی بازار سهام در سال 96 متاثر از 3 عامل سیاسی (انتخابات ریاست جمهوری)، اقتصادی (برنامه های دولت برای بودجه ای که در بخش اقتصادی مانند تولید و اشتغال در نظر گرفته است) و در آخر اجرایی شدن برجام به خصوص مسایل مرتبط بانکی و مالی است.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه همانند سال گذشته با رکود چندانی همراه نیست، گفت: روند معاملاتی بازار سرمایه در سال 96 تا حدودی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خوش بینانه است اما در کل نمی توان در انتظار بازار مثبتی همانند سال 92-93 بود.

به گفته کنعانی، متغییرهای اقتصادی نشانگر افزایش نرخ ارز بعد از انتخابات ریاست جمهوری است.

وی درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر روند معاملات بازار سرمایه، افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات ریاست جمهوری بازار از حالت رکود خارج و وارد دوران رونق شده است، براساس پیش بینی های انجام شده در دوران بعد از انتخابات بازار به دوران رکود قبل بازنمی گردد اما به طور قطع با رونق چندانی هم همراه نمی شود.

کنعانی خاطرنشان کرد: بودجه 96 نشانگر روند معاملاتی بازار سرمایه است، اختصاص 37 میلیارد تومان از بودجه 96 برای انتشار اوراق بدهی، باعث بی تاثیری اوراق قرضه و اوراق مشارکت که باید دولت منتشر کند، خواهد شد.

کنعانی در خصوص نقش دولت دوازدهم در بهبود روند معاملات بازار سرمایه گفت: در ابتدا باید توازنی بین ابزارهای بازار سرمایه و ابزارهای بانکی در کشور برقرار شود زیرا در غیراینصورت بازار سرمایه قادر به خروج از رکود نخواهد بود.

معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار غدیر در ادامه اظهار داشت: مساله دیگر که مدنظر قرار می گیرد شرکتهای بزرگ بورسی هستند که باید قادر به دستیابی موفقیت هایی برای جذب سرمایه باشند زیرا در صورت جذب سرمایه برای حوزه های در اختیار خود تولید و اشتغال در کشور را توسعه خواهند داد.

کنعانی درباره اقدامات انجام شده در خصوص صندوق سرمایه گذاری گفت: این امر از دیگر اقدامات گروه مالی غدیر است که قرار است در زمینه سرمایه گذاری و نیز در حوزه تخصصی بازار سرمایه فعالیت کنند.

معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار غدیر با اشاره به برنامه های جدید سرمایه گذاری غدیر در راستای انتشار اوراق جدید گفت: برای تامین مالی ابزارهای جدید که بازار سرمایه پیش بینی کرده در صدد تامین مالی پتروشیمی از طریق انتشار اوراق سلف هستیم.

وی درباره آخرین خبرها از تامین سرمایه سرمایه گذاری غدیر گفت: در حال حاضر از سازمان بورس مجوز لازم برای تامین سرمایه تشکیل گروه مالی غدیر اتخاذ شده و باید تلاش های لازم جهت تامین سرمایه و تاسیس شرکت با شرکای خارجی انجام شود.

کنعانی خاطرنشان کرد: اکنون مذاکرات لازم با برخی از سرمایه گذاران خارجی انجام شده و امیدوار هستیم تا به زودی شرکت تامین سرمایه با مشارکت سرمایه گذاران خارجی راه اندازی شود.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 765046

وب گردی

وب گردی