اسنپدراگون 845 با فرآیند 7 نانومتری ساخته می‌شود

کوالکام در حال توسعه و تولید آزمایشی پردازنده‌‌ی جدیدش، اسنپدراگون 845 با بهره‌گیری از فناوری ۷ نانومتری است.

به گزارش ایسکانیوز، هنوز زمان زیادی از معرفی گوشی‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ نمی‌گذرد که گزارش‌ها از توسعه پرچم‌دار جدید پردازنده‌های موبایل کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ حکایت دارند که از فرآیند ۷ نانومتری در تولید آن‌ها استفاده می‌شود.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، TSMC از ماه گذشته میلادی توسعه فرآیند ۷ نانومتری را آغاز کرده و هم‌اکنون مرحله تولید آزمایشی در جریان است. با توجه به شرایط کنونی توسعه اسنپدراگون ۸۴۵T انتظار می‌رود شاهد قدرت‌نمایی این پردازنده در ماه‌های اولیه سال ۲۰۱۸ باشیم. استفاده از این پردازنده در پرچم‌دار سال آینده‌ی سامسونگ دور از ذهن نیست. کوالکام در رقابت برای تولید پردازنده ۷ نانومتری تنها نیست و شرکت‌هایی همچون هواوی، انویدیا و مدیاتک نیز به دنبال ساخت پردازنده با چنین فرآیندی هستند. به نظر می‌رسد استفاده از فرآیند ۷ نانومتری نسبت به نمونه‌های ۱۰ نانومتری بهبود عملکردی ۲۵ تا ۳۵ درصدی داشته باشند. این پردازنده‌ها علاوه بر بهبود سرعت، ابعاد کوچک‌تری هم خواهند داشت که یک مزیت برای گوشی‌های بهره‌مند از آن‌ها به شمار می‌رود.

اواخر ماه گذشته گزارش دیگری منتشر شده بود که بسیاری از موارد مطرح‌شده در گزارش جدید را تأیید می‌کند. اطلاعات پیشین در حال‌ توسعه بودن این پردازنده و استفاده از آن در گلکسی اس ۹ را مطرح می‌کنند. البته این نخستین بار است که استفاده از فرآیند ۷ نانومتری برای این پردازنده مطرح می‌شود و در نتیجه، در گزارش‌هایی آینده باید به دنبال تأیید این اطلاعات بود.

اسنپدراگون 845 با فرآیند 7 نانومتری ساخته می‌شود.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی / انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 765094

وب گردی

وب گردی