ایرانسل با NB-IoT کنتور خوانی گاز را هوشمند می‌کند

شرکت ایرانسل با استفاده از فناوری NB-IoT و توافق با شرکت ملی گاز، کنتور خوانی را هوشمند می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت ایرانسل با شرکت ملی گاز ایران تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرد تا با استفاده از فناوری جدید در حوزه اینترنت اشیاء با نام NB-IoTT، خواندن کنتورهای گاز را هوشمند کند.

با امضاء این همکاری، ایرانسل با استفاده از کنتورهای جدید مجهز به فناوری اینترنت اشیاء و سیم‌کارت‌های خود، می‌تواند با فناوری NB-IoT، مراحل خواندن کنتورهای گاز را هوشمند کند. این کار ضمن کاهش تردد به منازل و ساختمان‌های اداری و تجاری، سرعت و دقت کنتور خوانی را در کشور بالا خواهد برد.

در این روش دخالت نیروی انسانی برای خواندن کنتور به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رسد و مشکلات و اشتباهات قبلی که در خواندن کنتورهای گاز وجود داشت، از بین می‌رود.

فناوری NB-IoT در حوزه اینترنت اشیاء بهمن‌ ماه سال ۱۳۹۵ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان ایرانسل رونمایی و تست شده بود. فناوری NB-IoT برای اولین بار تابستان ۲۰۱۶ (تابستان ۱۳۹۵) در دنیا ارائه شد.

شرکت ملی گاز ایران طی فراخوانی در پاییز ۱۳۹۴، از شرکت‌های علاقه‌مند دعوت کرده بود تا در اجرای طرح پایلوت گاز برای تأمین، نصب و خواندن مکانیزه ۵۰۰۰ کنتور هوشمند گاز با استفاده از فناوری­‌های مطرح این حوزه، شرکت کنند.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 765125

وب گردی

وب گردی