علت حذف جک هدفون شیائومی می 6 از زبان این شرکت

شیائومی نیز مانند چند شرکت دیگر، در ساخت می 6 جک هدفون را حذف کرده است! اکنون این شرکت در یک بیانیه علت این کار را توضیح می‌دهد. 

به گزارش ایسکانیوز، هنگامی که اپل تصمیم گرفت آیفون‌های جدید خود را بدون جک هدفون عرضه کند، شوک بزرگی به بازار موبایل وارد شد. از آن روزها تا به امروز با تمام مباحث مانند شروع یک راه جدید توسط اپل یا جنجال‌ها، تعداد بیشتری از طرفداران اپل این حرکت به گفته‌ی برخی «شجاعانه» را زیر سؤال بردند. اکنون تعداد کمی از سازندگان گوشی هوشمند، این حرکت را سرمشق قرار می‌دهند. لنوو و لیکو پس از اپل اقدام به حذف جک هدفون در برخی از محصولات خود کردند؛ در حالی که شیائومی تا قبل از معرفی می 6، از این درگاه محبوب نهایت استفاده را برد.

پرچم‌داران قبلی این شرکت مانند می 5، می5 اس، می نوت 2 و می میکس همگی از جک هدفون بهره‌مند بودند و با حذف آن در گوشی می 6، این سؤالات در ذهن کاربران ایجاد می‌شود که چرا حذف جک هدفون؟ چرا حذف آن اکنون و در گوشی می 6؟ پاسخ این سؤال‌ها ساده است و بسیار منطقی‌تر از پاسخ اپل (شجاعت حرکت رو‌به‌جلو) به این حرکت است.

یکی از مدیران شیائومی در این باره بیان داشت:

گوشی‌های هوشمند امروزی محصولاتی بسیار یکپارچه هستند که فضای داخلی آن‌ها ارزش بالایی در این موضوع دارد. با حذف جک هدفون، ما می‌توانیم فضای بیشتری برای قطعات دیگر مانند باتری در اختیار داشته باشیم. دسترسی به صدا از طریق USB Type-C نیز در حال فراگیر شدن است و کیفیت صدای بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

به لطف حذف جک هدفون، شیائومی می 6 از باتری بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی برخوردار است. باتری این محصول ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است، در حالی که می 5 یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.

لازم به ذکر است که شیائومی یک مبدل USB Type-C به جک ۳.۵ میلی‌متری نیز در داخل جعبه‌ی می 6 قرار داده است.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 765128

وب گردی

وب گردی