آخرین نظر سنجی ها درباره انتخابات پارلمانی انگلیس

یک ماه مانده به انتخابات پارلمانی انگلیس نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب محافظه کار نخست وزیر این کشور همچنان از موضعی قوی برخوردار است که به گفته یک تحلیلگر چنین موضعی را فقط مارگارت تاچر در ۳۰ سال گذشته داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می،‌ نخست وزیر انگلیس از رای دهندگان این کشور خواسته تا وی را برای تحقق نتایج رفراندوم بریگزیت سال گذشته میلادی با خروج از بازار واحد اتحادیه اروپا قدرتمند کنند.

حزب محافظه کار ترزا می در انتخابات محلی پنجشنبه در مقابل حزب اصلی اپوزیسیون کارگر دستاورد زیادی داشت و نظرسنجی‌ یوگوف نشان داد که حزب ترزا می با کسب ۱۹ درصد پیشرو است.

حزب محافظه کار نخست وزیر انگلیس در حال حاضر با داشتن کمتر از ۲۰ کرسی در پارلمان ۶۵۰ کرسی پارلمان این کشور اکثریت را دارد اما نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند حزب مذکور می‌تواند ۱۰۰ کرسی به دست بیاورد.

همچنین نظرسنجی که موسسه یوگوف برای روزنامه ساندی تایمز انجام داد، نشان می‌دهد، حزب محافظه‌کار انگلیس به ریاست می شش درصد از حزب کارگر طی هفته گذشته جلوتر بود.

این روزنامه نوشت، محافظه‌کاران به ۴۷ درصد آرای حمایتی و حزب کارگر به ۲۸ درصد را از آن خود کرد.

یک نظرسنجی دیگر نشان داد، حزب محافظه‌کار همچنان ۱۶ درصد از حزب کارگر جلو است به طوریکه محافظه‌کاران از ۴۶ درصد حمایت مردمی در حالی که حزب کارگر از ۳۰ درصد حمایت مردمی برخوردار است.

تاچر اولین زنی که نخست وزیر انگلیس شد و او مهمترین رهبر محافظه‌کاران در سال‌های پس از جنگ در برهه زمانی بین ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۰ بود.

بلر نیز در بین محافظه‌کاران بیشترین زمان را در نخست‌وزیری بود به طوریکه از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ در این پست بود.

303/300

کد خبر: 765141

وب گردی

وب گردی