خیز افزایش ازدواج در کشور

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از افزایش ۱۰ هزار موردی ازدواج در هر ماه، طی سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر،ناصر صبحی قراملکی با اشاره به طرح‌های وزارت ورزش و جوانان در خصوص افزایش ازدواج در میان جوانان و ارائه آگاهی‌های پیش از ازدواج گفت: در همین راستا طرح ارائه آموزش‌های تخصصی ازدواج به ۷۵۰ هزار زوج در آستانه ازدواج با مشارکت ۲۵۰۰ مربی و مشاور ازدواج و خانواده آغاز شده است.

او با بیان اینکه استانهایی مثل البرز، مازندران، خراسان شمالی، کردستان و کرمانشاه کمترین آمار ازدواج را ثبت کردند تاکید کرد: برای آموزشهای پیش از ازدواج در این استانها برنامه ویژه ای داریم.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: با وجود اینکه در مورد ازدواج کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما در کل کشور شاهد یک خیز در افزایش ازدواج هستیم که این موضوع خود را در میانگین آمار ماهانه ازدواج نشان می دهد.

صبحی با بیان اینکه در سال ۹۴ به طور میانگین هر ماه ۵۸ هزار ازدواج در کل کشور ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این آمار در سال ۹۵ با افزایش ۱۰ هزار موردی به رقم ۶۸ هزار ازدواج در هر ماه رسید که نشان دهنده افزایش گرایش جوانان به ازدواج است.

او گفت: امیدواریم با ادامه روند فعلی و ارائه خدمات مشاوره و همچنین دیگر ملزومات ازدواج جوانان، شاهد تداوم افزایش آمار ازدواج در سال جاری باشیم.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

کد خبر: 765281

وب گردی

وب گردی