بازدید قائم مقام وزیر علوم  از دانشگاه های بن و آخن آلمان

هیات اعزامی دانشگاهی ایران به آلمان به سرپرستی دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از دانشگاههای بن و آخن آلمان بازدید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در بازدید و دیدار هیات دانشگاهی ایران از دانشگاه بن دکتر سالار آملی با اشاره به زمینه های پژوهشی مرتبط با تاریخ تمدن؛ فرهنگ؛ باستان شناسی؛ شیعه شناسی و اسِلام شناسی در دانشگاه بن، بر حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشورمان در زمینه برقراری هرگونه همکاری بین دانشگاهی با دانشگاه بن در زمینه های یاد شده و همچنین اعزام استادان برای تدریس در رشته های فوق الذکر و تبادل فرصت مطالعاتی در این حوزه ها تاکید کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این دیدار، دانشگاه های شهید بهشتی، شیراز و الزهرا (س) را به عنوان محور همکاری با دانشگاه بن به مسئولان این دانشگاه معرفی کرد.

سالار آملی و هیات دانشگاهی ایران از دانشگاه آخن آلمان که ۴۷۰۰ دانشجوی بین المللی از ۱۳۹ ملیت مختلف جهان و ۱۶۷ دانشجوی ایرانی در آن تحصیل می کنند بازدید کردند.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در این دیدار، به روند رو به رشد چرخش دانش در بین دانشمندان و پژوهشگران جهان اشاره کرد و بر تجاری سازی نتایج علمی و انتقال دانش علمی با گرفتن الگو های جدید از دانشگاه های بن و آخن و سایر دانشگاه های آلمان تاکید کرد.

در دیدار با مسئولان دانشگاه آخن مقرر شد دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت ایران و دانشگاه صنعتی امیر کبیر محوریت همکاری ایران با این دانشگاه را برعهده بگیرند.

سالار آملی با اشتر و اشنایدر رئیس بنیاد تحقیقات آلمان ( DFG ) و مدیر بخش همکاری های بین المللی این بنیاد ملاقات و گفتگو کرد .

در این دیدار دکتر ملک زاده، معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشت.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 765308

وب گردی

وب گردی