بنیاد مستضعفان مسئول تاخیر در تکمیل ترمینال سلام است/ پیشرفت فیزیکی 3 درصدی ترمینال پس از ورود بنیاد

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه بنیاد مستضعفان طبق قرارداد منعقد شده باید در یک سال 500 میلیارد تومان اعتبار در پروژه ترمینال سلام هزینه کند، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه پس از ورود بنیاد تا به امروز 3 درصد بوده و این شرکت بابت هر روز تاخیر بهره گرانی باید بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز ، شروع ساخت ترمینال سلام از سال 94 اظهار داشت: دوره ای که زمان افتتاح ترمینال سلام اعلام شد، دولت برای این پروژه تامین اعتبار می کرد و وضعیت مالی دولت هم مطلوب بوده از اردیبهشت سال 94 تا بهمن ماه همان سال پیشرفت فیزیکی این پروژه قابل توجه بود.

پس از آن در زمینه تامین منابع با مشکل مواجه شدیم و برای تامین منابع به سراغ منابع غیر دولتی رفتیم. با چند شرکت وارد مذاکره شدیم که یکی از آنها بنیاد مستضعفان بود. البته با شرکت‌های متعلق به بخش خصوصی هم مذاکراتی داشتیم اما در نهایت با بنیاد مستضعفان به عنوان تامین کننده منابع مالی، قرارداد BLT منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پس از انعقاد این قرارداد، از اسفند ماه سال گذشته کارگاه‌های پروژه ترمینال دوباره فعال شدند، اظهار داشت: البته کارگاه با مسائل فنی و حقوقی مواجه بود که امروز این مشکلات رفع شده و کارگاه ها فعال شده اند و بنیاد هم بخشی از منابع را وارد پروژه کرده اما باید منابع بیشتری را به پروژه تزریق کند.

طبق قرارداد بنیاد مستضعفان باید 500 میلیارد تومان منابع وارد این پروژه کند و موضوع اصلی خرید تجهیزات است که بخشی از این تجهیزات در پروسه خرید است . در حال حاضر بنیاد مستضعفان حدود 10 درصد از این منابع را صورت وضعیت کرده اما باید به این پروسه باید شتاب بخشد.

هر چند شکل قرارداد تامین منبع تغییر کرده اما امیدواریم در زمانبدی اعلام شده، پروژه تکمیل شود .

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه با بنیاد مستضعفان قرارداد یکساله برای تامین منابع منعقد کرده ایم، گفت: چند ماهی از این قرارداد طی شده است و بنیاد باید بهره زیادی بابت این منابع بپردازد. بنا بر این هر روز تاخیر به ضرر بنیاد مستضعفان است. به نفع خود بنیاد است که این پروژه را در موعد مقرر تحویل دهد چراکه این اعتبارات را با بهره زیادی در این پروژه هزینه می کند.

هر تاخیری که در این پروژه به وجود بیاید برعهده بنیاد مستضعفان است. بنیاد طبق قرارداد باید در مدت زمان یک سال، تامین منابع کنند و ما هم 8 ساله برگشت سرمایه به بنیاد خواهیم داشت. آقایان هر روز که تاخیر در این پروژه داشته باشند از زمان قراردادشان کاهش می یابد و تاخیر در پروژه منجر به افزایش هزینه ها می شود.

وی با بیان اینکه در قرارداد بین بنیاد و وزارت راه و شهرسازی موضوعی با عنوان بند جریمه وجود ندارد، اظهار داشت: اما ماهیت قرارداد به طوری است که تاخیر به زیان بنیاد تمام می شود. بنیاد مستضعفان اگر امروز برای هزینه های انجام شده صورت وضعیت کند از همین امروز بهره هزینه را دریافت می کند و اگر اعتبارات با خیر تزریق شود، بهره را هم با تاخیر دریافت خواهد.

از زمانی که بنیاد مستضعفان وارد این پروژه شده است، ترمینال سلام پیشرفت فیزیکی حدود 3 درصدی داشته و به طور کلی پیشرفت فیزیکی این پروژه امروز حدود 45 درصد است که اگر خرید تجهیزات در موعد مقرر از سوی بنیاد انجام شود می توان امیدوار بود، ترمینال سلام در موعد مقرر به افتتاح رسد.

منبع :ایلنا

دریافت کننده:سارا رضایی انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 765362

وب گردی

وب گردی