معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛ پایان ریل‌گذاری راه‌آهن تهران‌ـ‌همدان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با اتمام ۴۹۱ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری در پنج مرکز استان کشور، تا پایان سال جاری ۸۳۸ کیلومتر راه‌آهن به شبکه ریلی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی با اشاره به تکمیل پنج پروژه ریلی اولویت‌دار و اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۳۹۶۶ گفت:‌ با اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران ـ همدان، این خط آهن به طول ۲۶۷ کیلومتر طی روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد و ۴ مرکز دیگر استان نیز به ترتیب اولویت تا پایان سال به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

خادمی راه‌آهن قزوین ـ رشت را دیگر اولویت ریلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه از نظر ترانزیتی در کریدور شمال ـ جنوب کشور از اهمیت بالایی برخوردار و تاکنون ریل‌گذاری ۱۰۱ کیلومتر آن به پایان رسیده است .

وی افزود: این پروژه از بزرگ ترین پروژه‌های ریلی کشور است و دارای ۸ هزار و ۷۲۴ متر پل خاص و ۲۲ هزار متر تونل است که در سال جاری اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از ۱۷۵ کیلومتر راه‌آهن غرب کشور، حدفاصل ملایر تا کرمانشاه را دیگر پروژه ریلی مهم کشور معرفی کرد و اظهار داشت: این مسیر موجب ارتباط ریلی استان‌های غرب کشور با تهران و شبکه ریلی سراسری می‌شود و هم‌اکنون حدفاصل ملایر تا کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی در حال انجام است.

وی از اتمام ریل‌گذاری ۱۰۳ کیلومتر این مسیر خبر داد و افزود:‌ این مسیر با بیش از یک کیلومتر پل و حدود ۳ کیلومتر تونل، ۲ ایستگاه اصلی برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور راه‌آهن مهاباد ـ ارومیه به طول ۹۸ کیلومتر و میانه ـ بستان‌آباد به طول ۱۳۴ کیلومتر را از دیگر پروژه‌های ریلی دانست و افزود:‌ عملیات زیرسازی این مسیرها در حال انجام و ۳۰ کیلومتر از مسیر مهاباد ـ ارومیه تاکنون ریل‌گذاری شده است که با تلاش شبانه‌روزی همکاران این پروژه‌ها به طول ۸۳۸ کیلومتر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 765452

وب گردی

وب گردی