اسرائیل خواستار امضای توافق با آمریکا برای مقابله با «تهدید ایران» شد

وزیر ارتباطات و امور اطلاعات رژیم صهیونیستی با فرافکنی درباره نقش تهران در منطقه، امضای توافقی بین واشنگتن و تل‌آویو درباره آنچه که وی «تهدید ایران» خواند، شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نشریه الگماینر، رژیم صهیونیستی امضای تفاهم‌نامه رسمی با آمریکا را در ارتباط با آنچه آنرا تهدید ناشی از ایران نامید، خواستار شد.

نشریه الگماینر در گزارشی نوشت: وزیر ارتباطات و امور اطلاعات اسرائیل خواستار امضای تفاهم‌نامه‌ای رسمی بین آمریکا و اسرائیل در ارتباط با «تهدید ایران» و همچنین به رسمیت شناختن حق حاکمیت اسرائیل در بلندی جولان شده است.

«اسرائیل کاتس» همچنین خواستار امضای یک تفاهم‌نامه امنیتی جدید بین آمریکا و اسرائیل در ارتباط با مخالفت با آنچه حضور گسترده نیروهای ایرانی در سوریه خوانده است، شد. او طرحی پنج‌بندی بر اساس نگرانی‌های فزاینده اسرائیل در ارتباط با «تهدیدهای منطقه‌ای ناشی از ایران» و همچنین حزب‌الله و گروه‌های تروریستی منتشر کرد.

کاتس در کنفرانسی در نیویورک به میزبانی جروزالم پست گفت این طرح با درخواست از آمریکا برای به رسمیت شناختن حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان آغاز می‎شود، منطقه‌ای که اسرائیل در پی پیروزی در جنگ در ژوئن سال 1967 آن را تصرف کرد. کاتس در ادعایی پوچ گفت بلندی‌های جولان «بخشی جدایی ناپذیر از اسرائیل محسوب می‌شود.»

او در ادامه با فرافکنی درباره نقش منطقه‌ای ایران گفت در حالی است که آمریکا و اسرائیل با «حضور دائمی نظامیان ایرانی در سوریه و لبنان مخالف هستند»، ایرانی‌ها به همراه روسیه عاملی کلیدی در ایجاد ثبات در رژیم به اعتقاد وی شکنندهِ بشار اسد در دمشق ایفا می‌کنند.

کاتس در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت این مخالفت می‌تواند زمینه‌ای برای اعمال تحریم‌هایی بر ایران شود تا زمانی که «این کشور حمایت از حزب‌الله و دیگر سازمان‌های تروریستی در منطقه را متوقف کند.»

او خاطرنشان کرد: «این بخشی گمشده در توافق نامه هسته‌ای (حاصل شده در ژوئیه سال 2015) محسوب می شود که با ایران امضا شد.»

این وزیر صهیونیست در ادامه در اظهاراتی مضحک گفت: «ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان محسوب می شود و باید جلوی آن گرفته شود.»

کاتس خواستار اعمال تحریم‌هایی «فلج‌کننده» بر حزب‌الله شد تا از چشم‌انداز استفاده از «نیروهایی قاطع علیه لبنان در آینده» جلوگیری شود.

در نهایت، وزیر ارتباطات و امور اطلاعات رژیم صهیونیستی تصریح کرده است همکاری آمریکا و این رژیم برای «مقابله با ایران و ممانعت از تداوم اتصال از ایران از طریق عراق و سوریه به لبنان» امری ضروریست. او درباره تلاش‌های بین‌المللی برای آغاز یک روند سیاسی در سوریه و تماس ها بین آمریکا و روسیه درباره سوریه در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «باید اعلام شود که تا مادامی که جلوی ایران و انتقال تسلیحات گرفته نشود، ثبات برقرار نخواهد شد.»

303/300

کد خبر: 765483

وب گردی

وب گردی