طرح تحول سلامت؛ حفاظت مالی از بیمار و ارتقای کیفیت خدمات نظام سلامت را به همراه دارد

معاون برنامه ریزی، هماهنگی حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در حاشیه ی دومین نشست شورای هماهنگی کلان منطقه هفت آمایشی کشور در یزد گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت، کاهش قابل توجه هزینه های سلامت و کارایی منابع را به همراه داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس طاهر موهبتی ضمن بیان این مطلب افزود: با اجرای این طرح، ٩٨ درصد نیازهای بیمار در درون بیمارستان تامین می شود و بیمار نیازی به مراجعه به خارج از بیمارستان ندارد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، انتظار داریم هزینه های سلامت از جیب مردم در برنامه ی ششم توسعه به ٢٥ درصد کاهش یابد.

وی افزایش ١٢ درصدی بهره مندی مردم از خدمات سرپایی در بخش دولتی، افزایش ٣٨ درصدی تخت های شیمی درمانی، افزایش ٣٩ درصدی تخت های سوختگی، راه اندازی ٣٣ پایگاه اورژانس هوایی، راه اندازی ١٣٠٠ اتاق زایمان تک نفره و افزایش ٤٢ درصدی تخت های مراقبت ویژه را از دستاودهای ارزشمند و کم نظیر اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بیان کرد.

وی افزود: در حوزه بهداشت اقدامات بسیار خوبی در جای جای کشور صورت گرفته است که ساخت ١٩٥٠ خانه بهداشت در روستاهای سراسر کشور، طراحی و ساخت بیش از ١٥٠٠ مرکز جامع سلامت در شهرها و حاشیه شهرها و طراحی بیش از ٣٨٠٠ پایگاه سلامت از جمله اقدامات در سطح کشور به شمار می رود.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 765491

وب گردی

وب گردی