نشست علمی هیات آلمانی با اساتید و محققان خوزستانی

نشست علمی و کارشناسی هیات اعزامی از آلمان با اساتید و محققان خوزستانی درخصوص کاشت نهال در کانون های ریزگرد در استان خوزستان در محل اداره کل محیط زیست خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، احمد رضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درابتدای این نشست گفت: به دنبال تفاهم نامه زیست محیطی بین ایران و آلمان درخصوص همکاری در زمینه موضوعات زیست محیطی شاهد حضور هئیت آلمانی هستیم که در زمینه تولید سوپر جاذبه های آبی که در کاهش مصرف آب در مناطق کم آب برای رشد گیاهان در کانون های گرد و غبار استفاده نماییم و امروز از این هئیت خواسته شده تا در حضور محققان واساتید محصول خود را ارائه نمایند و به منظور آشنایی این هئیت با شرایط آب وهوایی و شناخت از کانون های گرد و غبار و بازدید های انجام شده ، با مسئولین استان نیز جلساتی برگزار شده است و نشست امروز یک نشست تخصصی است تا بتوانیم در این زمینه نقطه نظرات و سوالات کارشناسان داخلی را در خصوص این سوپر جاذبه ها نیز داشته باشیم .
در ادامه نماینده هئیت آلمانی نیز گزارشی از کاربرد محصول خود ارائه نموده و به ضرورت استفاده از این محصول را در راستای کاهش مصرف آب و کانون های تولید گرد و غبار با توجه به روند خشکسالی در مناطق مختلف جهان را ضروری دانست وگفت تاکنون توانسته اند این محصول را در کشورهای مختلفی در جهان آزمایش و نتایج خوبی هم به دست آوردند.
وی ادامه داد: با این محصول می توان در مصرف آب تا 80 درصد صرفه جویی و در رشد بهتر گیاه هم موثر بوده که نمونه هایی از پروژه های انجام شده توسط این شرکت برای حاضران در این نشست ارائه گردید.
در ادامه نیز کارشناسان بخش های مختلف سوالات و نظرات خود را درخصوص نحوه کار کرد محصول ارائه نموده و مقرر گردید تا این محصول به صورت پایلوت در چند نقطه از استان آزمایش شود و با دانشگاه های استان در این زمینه همکاری بعمل آید.
لازم به ذکر است با استفاده از این محصول و به صورت نمادین دو اصله نهال در حیاط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان کاشته شد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 765497

وب گردی

وب گردی