مخمر جدید، امیدی برای تولید آنتی‌بیوتیک‌های فوق قوی

دانشمندان دانشگاه امپریال کالج لندن مخمری تولید کرده‌اند که به ارائه آنتی‌بیوتیک‌های قوی برای مبارزه با عفونت‌های مختلف خواهد انجامید.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از باکتری‌های بی‌ضرر به تدریج در مقابل آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم می‌شوند و محققان باید به فکر ارائه شیوه‌های نو برای مقابله با آن‌ها بر آیند.

سازمان بهداشت جهانی سال گذشته هشدار داد که باید داروهای جدیدی جهت مقابله با 12 خانواده باکتری‌ها تولید شوند و مخمر جدید هم روی یکی از این باکتری‌ها آزمایش شد.

با این که این مخمر در مراحل اولیه آزمایشگاهی قرار دارد، تیم علمی معتقد است نویدی برای ساخت داروهای فوق قوی خواهد بود. آن‌ها همچنین معتقدند این مخمر به تولید آنتی‌بیوتیک‌ها و ضدالتهاب‌های قوی می‌انجامد.

مخمر جدید که پنی سیلین تولید می‌کند، در مقابل باکتری streptococcus عملکرد مناسبی از خود نشان داد.

این ماده با استفاده از "پپتیدهای" غیر ریبوزومی" تولید شد و محققان توانستند "دی. ان. ای" باکتری‌ها و قارچ‌ها را وارد آن کرده و مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را روی آن‌ها انجام دهند.

تیم تحقیقاتی معتقد است در آینده این مخمر به مینی‌کارخانه‌ جدیدی تبدیل خواهد شد و به آن‌ها در آزمایش ترکیبات جدید موجود در خانواده "پپتید غیر ریبوزومی" و همچنین تولید داروهایی کمک خواهد کرد که با مقاومت‌های ضدمیکروبی مقابله می‌کنند.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 765529

وب گردی

وب گردی