سرفاصله قطارها باید کاهش یابد / با کسری 800 دستگاه واگن در شهر تهران مواجه هستیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنان با کسری 800 دستگاه واگن در شهر تهران مواجه هستیم اما برای رسیدن به نقطه قابل قبول باید یک هزار و 100 دستگاه واگن داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز،احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر دولت و شهرداری تهران برای رفع اتوبوس و واگن مترو اقداماتی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری تهران برای رفع کمبود واگن مترو، واگن سازی هایی انجام داده است، افزود: قراردادهایی برای ساخت واگن به امضا رسیده و این واگن ها به صورت تناوبی به چرخه حمل و نقل عمومی وارد می شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه همچنان با کسری 800 دستگاه واگن در شهر تهران مواجه هستیم، گفت: برای رسیدن به نقطه قابل قبول باید یک هزار و 100 دستگاه واگن داشته باشیم، چراکه در حال حاضر عمر 300 دستگاه واگن مترو به پایان رسیده است.

دنیامالی ادامه داد: به یک هزار و 100 دستگاه واگن مترو نیاز داریم که چرخه اورهال را انجام دهیم، چرا که عمر و شرایط پیمایش بسیاری از واگن‌ها از 740 هزار گذشته و به یک میلیون و 400 هزار کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از واگن های مترو نیاز به بازسازی و اورهال دارند، تاکید کرد: به صورت نرمال به یک هزار و 100 دستگاه واگن نیاز داریم تا بتوانیم سر فاصله قطارها را در ساعات اوج تردد، بالا ببریم به این دلیل که صبح و عصر شاهد ترافیک و ازدحام بیش از حد مسافر در ایستگاه‌های مترو هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: زهره حاجیان

700/308

کد خبر: 765562

وب گردی

وب گردی