دکتر یلمه‌ها: روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است

آئین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از شأن و منزلت استاد با حضور اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمدرضا یلمه‌ها، رئیس واحد در این آئین طی سخنانی گفت: « تعلیم و تعلم از شئون الهی است. معلمان ایمان را به بشریت می‌آموزند و آن را بر لوح جان و ضمیرهای پاک نقش می‌زنند. زلال‌ترین رابطه انسانی، رابطه معلم و شاگرد است، رابطه‌ای که بر مبنای ادب و حرمت استوار است. معلم با نگاهی بخشایشگر، شاگرد را از علم و معرفت خویش بهره‌مند می‌سازد و شاگرد با تواضع و احترام می‌کوشد تا آموزه‌های مکتب معلم را به بهترین شکل فرا گیرد.

رئیس واحد دهاقان خاطرنشان کرد: معلم با ذوق و هنر، توانمندی شأن خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق می‌سازد و به همه معارف بشری نظر می‌کند و تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داند و در این راه به دینداری می‌رسد. بدون تردید هنر شگفت معلمی از آن خداوند است، در جایی که به پیامبر وحی کرد؛ بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. اوست که علم و دانش را به بشریت ارزانی داشت.

یلمه‌ها در پایان تصریح کرد: روز معلم روز بزرگداشت عشق و ایثار است. تجلیل از کسانی که علم و دانش را در جرعه جرعه جان‌های ما جاری کردند. بزرگانی که لحظه لحظه سوختند و با دانش خویش، جامعه را ساختند و فردای باشکوه را نوید دادند. بزرگداشت کسانی که الف قدشان در راه تعلیم خوبی‌ها خمیده شد تا در سنگر علم و دانش، سربازانی بااخلاص و دانشمند تربیت کنند. پس یاد می‌کنیم از گمنامان آشنایی که دفتر خاطرات ذهن و جان ما از عطر وجودشان آکنده است.

در خاتمه این برنامه از دو نفر از اعضای هیأت علمی واحد دهاقان، دکتر منصور حقیقتیان، دکتر محمد اسماعیل انصاری به عنوان استاد منتخب سال 95، از چهار نفر از اعضای هیأت علمی، دکتر خلیل بهرامی، دکتر عبدالرحیم عناقه، دکتر حسین استادی، مهندس محمد سترگ به عنوان اساتید بازنشسته سال 95 و از دو نفر از اعضای هیأت علمی، دکتر محمدعلی چیت ساز و دکتر محمدرضا دلوی به عنوان اساتید ارتقاء یافته سال 95 تقدیر و تجلیل به‌عمل آمد.

کد خبر: 765570

وب گردی

وب گردی