دو مقام دولت اوباما در پرونده ارتباط کمپین ترامپ با روسیه شهادت می‌دهند

دو مقام سابق دولت باراک اوباما قرار است امروز (دوشنبه) در راستای تحقیقات سنای آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور و همدستی احتمالی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو در این مجلس شهادت دهند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو مقام شامل جیمز کلپر، مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا در دولت باراک اوباما و همچنین سالی ییتس، معاون سابق دادستان کل آمریکا در این دولت هستند.

این دو نفر قرار است به کمیته فرعی قضائی در امور جرم و تروریسم در مجلس سنا شهادت دهند و این نخستین بار است که مقام‌های سابق آمریکایی در دولت اوباما در این تحقیقات به ایراد شهادت علنی بپردازند.

کنگره آمریکا بعد از آن این تحقیقات را آغاز کرد که آژانس‌های اطلاعاتی این کشور اعلام کردند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور به حمله سایبری به حزب دموکرات آمریکا به منظور تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و تقویت دونالد ترامپ داده بود.

دونالد ترامپ در زمان تصدی ریاست جمهوری اقدام به برکناری ییتس از وزارت دادگستری این کشور در ماه ژانویه کرد و کلپر نیز در ۲۰ ژانویه بازنشسته شد.

سناتور لیندسی گراهام، رئیس این کمیته فرعی که خواهان این شهادت‌ها شده بود یک مخالف سرسخت روسیه بوده که گاهی از ترامپ به خاطر مواضعش انتقاد کرده است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 765574

وب گردی

وب گردی