افزایش تعداد شرکت کنندگان داخلی و خارجی از نقاط قوت دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی هستند

دبیر ستاد علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی در جلسه 92 شورای اجرایی در راستای برگزاری دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر لزوم اهمیت و توجه به شرکت‌کنندگان خارجی این رویداد تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در جلسه 92 شورای اجرایی ستاد علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی، با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و دیگر اعضا، آخرین روند برگزاری دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که به همت این ستاد برگزار می‌شود مورد بررسی قرار گرفت.

طبق آخرین آمار 1444 نفر در دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ثبت نام کردند. از این میان 61 نفر در استارتاپ ثبت نام کرده‌اند. 21 ثبت نام خارجی صورت گرفته و کارگاه‌ها 81 ثبت نامی داشته و نیز 333 مقاله ارسال شده است.

دبیرخانه این رویداد گزارش کاملی از روند در حال پیشرفت اقدامات ارائه کرد و پس از آن آخرین وضعیت شرکت‌کنندگان و سخنرانان خارجی و یا ایرانیان مقیم خارج از کشور بررسی شد. تا کنون این رویداد شاهد ثبت نام‌هایی از کشورهای عراق، هند، پاکستان، اردن، روسیه، استرالیا، آلمان، چین، انگلیس و کره جنوبی بوده است.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی پس از بررسی وضعیت مهمانان خارجی و آخرین وضعیت سخنرانان و ارائه‌دهندگان مقاله گفت: باید همان‌طور که نزدیک به 30 سخنران دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کمک می‌شود تا به راحتی در زمان برگزاری رویداد در کشور حضور پیدا کنند، به کسانی که مقاله ارسال کرده‌اند نیز توجه کرد.

وی ادامه داد: افرادی هستند که از نظر علمی دارای جایگاه خوبی هستند و مقالات قابل توجهی به دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه کرده‌اند. پس باید شرایطی فراهم کنیم که بتوانند به راحتی در زمان معین در کشور حضور داشته باشند و از توان علمی آنها بهره ببریم.

حمیدیه همچنین گفت: دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سه روز تعریف شده است، اما در عمل برنامه کامل یک هفته خواهد بود. برنامه نهایی که به آن دست پیدا کنیم باید برای یک هفته از جمله استارتاپ ها، کارگاه‌ها و محل برگزاری آنها تدوین شود.

به گزارش کمیته علمی برخی تغیرات برای ارسال مقالات و راهنمای ثبت مقاله در سایت ثبت نام مقالات ایجاد شد. تا به امروز برای این رویداد 333 مقاله ارسال شده است که داوری این مقالات در جریان است.

سید جواد محسنی مسوول کمیته دانش‌آموزی دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در این جلسه از اقدامات و برنامه‌هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است و همکاری‌های میان استانداری البرز و زمان‌های برگزاری اطلاعاتی ارائه کرد.

همچنین محمد نبیونی عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، فعالیت‌های شهر سلولی در راستای برگزاری این رویداد را پیش‌بینی کرد و از همکاری‌های بیشتر در آینده خبر داد.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در تاریخ 22 تا 24 تیر ماه 1396 بازساختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

کد خبر: 765577

وب گردی

وب گردی