برگزاری نشست تخصصی باموضوع انتخابات و اقتصاد مقاومتی

رحیم پور ازغدی: شهدای ما و عزیزانی که جان خود را در کف دست خود قرار دادند و در مقابل دشمن بعثی جنگیدند تاریخ بشر را تغییر دادند تنها جنگی که در جهان در چند صد سال گذشته بر سر حق و باطل روی داد فقط جنگ ایران و عراق بود، هشت سال دفاع مقدس به منزله جنگ جهانی سوم بود.

به گزارش ایسکانیوز، حسن رحیم پور ازغدی اظهار کرد: شهدا و جانبازان هشت سال‌ دفاع مقدس در میدان‌های جنگ جهاد کردند و سختی‌های این جهاد را به جان خریدند تا به ما درس عشق و فداکاری دهند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: ما به برکت خون این شهدا زنده ایم؛ اگر شیعیان اهل بیت(ع) عزت دارند به سبب فداکاری شهدای گمنام است.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام در نبرد نابرابر آخرین کسانی بودند که در برابر دشمن ایستادگی می کردند، گفت: باید فضیلت های شهدا در جامعه حفظ شود و وصیت نامه ، روح اندیشه و پیام های شهدا به شکل رساله و کتاب برای نسل های آینده نوشته شود.

رحیم پور ازغدی در خصوص اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن با انتخابات گفت: در سال 1357 اولین شعاری که داده شد برادری، برابری و حکومت عدل علی بود در آن زمان با اینکه امکانات زیادی وجود نداشت اما این شعار محقق شد.

وی در سخنان خود با اشاره به بخشی از سخنان امام راحل که فرمودند: هر کس هر کاری که به وی سپرده می شود همان کار را به صورت درست انجام دهد مملکت در راه صحیح گام بر می دارد گفت: هنگام انتخاب یک مدیر و زمان انتخابات مسوولیت شخصی که بر مسند حکومت می نشیند با کسی است که رای می دهد چرا که ما با آگاهی و علم تصمیم می گیریم اداره کشور را برای 4 سال به دست کسی بسپاریم پس باید در انتخاب فرد اصلح دقت زیادی داشته باشیم و در این خصوص روایتی از حضرت امام رضا (ع) نقل کرد که امام رضا (ع) فرمودند: مسوولان جامعه مانند تیرک یک خیمه می مانند که همه مردم باید بتوانند به آن تیرک تکیه دهند.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی در ایران بیان داشت: ما جامعه ای پر مصرف هستیم و الگوی مصرف کاملاً اشتباهی داریم و پرمصرف ترین مردم در جهان هستیم بهتر است اقتصاد مقاومتی قبل از آن که مادی مطرح شود عقلانی مصرف کنیم چرا که ما با مشکل مصرف، تولید، توزیع روبه رو هستیم.

وی گفت: زندگی اگر خوب تامین نشود آن جامعه دین درستی نخواهد داشت در ارتباط با این بحث حضرت محمد (ص) فرمودند: فقر و کفر همسایه دیوار به دیوار یکدیگر هستند و دو قشر در جامعه در معرض خطر قرار دارند و از آنان افراد صالحی برای خدمت به جامعه بیرون نمی آید اولین قشر آنان که بسیار مرفه و بی دغدغه هستند و گروه دوم آنان که در فقر و نداری دست و پا می زنند.

وی ادامه داد: یکی از راههای حمایت از تولید داخلی مبارزه با کالای قاچاق است در حالی که 80 درصد از کالای قاچاق از طریق گمرگ و مرزهای رسمی وارد کشور می شود که این مساله سد بزرگی در برابر اجرای اقتصاد مقاومتی است.

رحیم پور ازغدی گفت: در کنار آن برخی بانکها به محلی برای تجمیع سپرده سرمایه گذاران، با هدف دریافت سود بانکی و ارائه تسهیلات با بهره بالا به متقاضیان تبدیل شده اند که این مساله نیز تولید کشور را نابود می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر عملکرد برخی بانکها نظارتی وجود ندارد و بعضی افراد از شبکه بانکی تسهیلات کلان دریافت می کنند در حالی که بانکها باید بر مبنای بانکداری اسلامی و قوانین اسلام عمل کنند.

وی ادامه داد: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید قرارگاه اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود و مجلس در راستای حمایت از تولید و صنعت داخلی، قوانین ضد تولید را اصلاح کند.

رحیم پور ازغدی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که هر کالایی که در کشور تولید می شود، وارد کردن مشابه آن ممنوع و شرعا حرام دانسته شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ غلط اقتصادی در آخر‌الزمان بین مسلمانان رایج می شود،گفت: امام زمان برای مسلمان کردن مسلمانان می‌آیند به گفته وی رسول خدا در روایتی ضمن پیش‌بینی آخر‌الزمان فرمودند «زمانی بر امت من خواهد آمد که ظاهر‌شان را مذهبی می‌کنند اما باطن‌هایشان فاسد و در بازار طمع دنیا حاکم است. بی‌اعتمادی به وعده‌های خدا هست، راحت ریا می‌کنند، دروغ گفتن بین مردم عادی و ربا در بازار مسلمین رایج می‌شود، ساختمان‌های مذهبی محکم اما نظام حقوقی و فرهنگ قرآنی در جامعه تعطیل می‌شود و زمانی که قائم ما می‌آید دوباره مردم را از اول به اسلام حقیقی دعوت می‌کند» چون مردم در سبک زندگی کافرند و بازار‌شان مثل کفار است.

وی تصریح کرد: روایات زیادی داریم که بازار تولید و توزیع باید آموزش دینی ببیند چون امروز مصادیق جدیدی از مکاسب محرمه در بازارهای ما رایج است و رسول خدا در روایتی فرمودند، ابتدا آگاهی و آموزش دینی سپس شروع کسب و کار چون اگر بازاریان آموزش نبینند وارد تجارت می شوند، در حالی که در ربا فرو می‌روند بدون آنکه احساس گناه کنند و این یعنی همه بازاریان و تولید‌کنندگان باید آموزش ببینند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به مشکلات عدیده و تهاجم فرهنگی اظهار داشت: ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف مادی نظیر سیاست، سطح رفاه و معیشت و حتی در زمینه علم رشد چشمگیری داشته ایم و حتی رشد تولید علم در ایران 11برابر سرعت علم در جهان بوده است اما متاسفانه با افزایش این امکانات مادی ظرفیت های اخلاقی ما رشدی نداشته و پیرو منویات امام راحل و مقام معظم رهبری که تاکیدشان بیشتر در زمینه تربیت نسل بود موفق نبوده ایم.

وی بیان داشت: زمانی که نتوانسیم در تربیت نسل کوشا باشیم و نسلی صالح برای خدمت گذاری به جامعه پرورش دهیم از آن زمان مشکلات ما بیشتر شده و مشکلات مخربی نظیر طلاق، اعتیاد و تکدی گری گریبان گیر جامعه ما شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگیبا بیان این امر که ایران در خصوص قدرت منطقه ای و تجهیزات نظامی در حال حاضر حرف اول را در خاورمیانه می زد گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی بین ایران و عراق، رژیم بعث و حتی خود صدام هیچ نقشی در این جنگ نداشته و تنها عامل اجرایی بوده است و کشورهای نظیر سعود، قطر و مصر میلیاردها دلار هزینه کردند و سرباز فرستادند که کمکی به رژیم بعثی شود و هدف اصلی آنان ایجاد پایگاهی برای خود در ایران هستند که با شکست سنگینی مواجه شدند و ما امروز شاهد جنگ های بسیاری در سوریه، یمن، غزه و ... هستیم که ثمره این جنگ ها تماماً نزدیکی به ایران است.

رحیم پور ازغدی در پایان سخنان خود با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات گفت: باید دولت تمام تلاش خود را به کار گیرد تا اتفاقات تلخ سال 1388 دوباره تکرار نشود چرا که در سال 88 ما شاهد آن بودیم که حتی نظام خانواده ها در حال تخریب بود و به یکدیگر بی احترامی می کردند پس در این زمان ما نباید فریب لبخند و وعده های شیرین دشمن را بخوریم و با انتخاب شخصی اصلح در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

این مراسم به همت بسیج دانشجویی ومشارکت نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه آزاد اسلامی واحدیادگارامام خمینی(ره)شهرری برگزار گردید.

201

کد خبر: 765641

وب گردی

وب گردی