رئیس جامعه جراحان:پزشکان مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند

رئیس جامعه جراحان با اشاره به نزدیک بودن برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به پزشکان گفت: شما به عنوان مرجع در نزد همکاران و بیماران، آنان را به شرکت در انتخابات ترغیب کنید زیرا اگر فردی قرار است در این کشور زندگی کند باید به فکر آبادانی آن باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، دکتر ایرج فاضل روز دوشنبه در چهل و یکمین کنگره جامعه جراحان ایران که در سالن مرکز همایش‌های رازی در حال برگزاری است، درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری افزود: در این دوره انتخاب دشواری پیش رو نداریم چون تفاوت نامزدهای کنونی بایکدیگر کاملا زیاد است.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 در کشور برگزار می شود.
رئیس جامعه جراحان ایران در ادامه با تأکید بر ممنوعیت تبلیغات در حرفه پزشکی با بیان این که هجمه های زیادی علیه رشته پزشکی وجود دارد، گفت: هجمه‌ها علیه جامعه پزشکی بسیار زیاد است و شاید یکی از دلایل این هجمه‌ها، حساسیت به رشته پزشکی باشد.
فاضل با تاکید بر این که هیچ حرفه‌ای به میزان پزشکی از حساسیت برخوردار نیست، تأکید کرد: جامعه پزشکی مسئول جان انسان‌هاست و کار ما کم کردن آلام و نجات جان انسان‌هاست که افتخار کوچکی نیست.
رئیس جامعه جراحان ایران در ادامه به موضوع انتخابات نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: بدون یک سازمان نظام پزشکی قوی، حقوق جامعه پزشکی پایمال می‌شود.
وی با تأکید بر حضور افراد با صلاحیت و کاردان برای داوطلب شدن در انتخابات نظام پزشکی اظهار داشت: ما می‌بایست نسبت به حضور در انتخابات نظام پزشکی حساس باشیم و از کنار آن بی‌اهمیت عبور نکنیم.
رئیس جامعه جراحان ایران همچنین به موضوع بیمه‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه افراد از بیمه‌هایی که داریم، راضی نیستند.
فاضل همچنین به موضوع تعرفه‌های پزشکی اشاره کرد و افزود: با تغییراتی که در کتاب «تعرفه‌ها» ایجاد شد، در حال حاضر عدالت در تعرفه‌های بین‌رشته‌ای از بین رفته است؛ به طوری که بعضی رشته‌های پزشکی تعرفه‌های خودشان را بالا برده‌اند.
وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که تعرفه‌ها را بر اساس ترجمه کتاب جدید، تعیین و تغییری در آن ایجاد نکنیم.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 765689

وب گردی

وب گردی