رهبر اپوزیسیون اسرائیل: اقدامات ترامپ درباره صلح در خاورمیانه "بی‌نقص" است!

اسحاق هرتزوگ، رهبر اپوزیسیون اسرائیل با تحسین از آنچه که مدیریت "بی عیب و نقص" دونالد ترامپ در فرایند دیپلماتیک حل مناقشه خاورمیانه خواند تاکید کرد که هیچ کس نمی‌داند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای صلح خاورمیانه چه چیزی می‌خواهد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از اورشلیم پست، اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب "اردوگاه اسرائیلی" در مصاحبه‌ای ضمن تحسین از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اهداف بنیامین نتانیاهو، ‌نخست وزیر اسرائیل را درباره مساله فلسطین زیرسوال برد.

اسحاق هرتزوگ مدعی شد: تا به حال تلاش‌های صلح دونالد ترامپ برای خاورمیانه "بی‌عیب و نقص" بوده‌اند!

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که ترامپ چه چیزی می‌خواهد اما هیچ کس نمی‌داند نتانیاهو برای صلح چه چیزی می‌خواهد. من تردیدهای شدیدی درباره مقاصد نتانیاهو دارم. اگر او صلح می‌خواهد از حمایت سیاسی حتی از جانب اردوگاه من بهره‌مند خواهد شد اما اگر او به دنبال چیزی باشد که معمولا خودش می‌خواهد ما را یک مخالف سرسخت خواهد یافت و ما در سریع‌ترین زمان ممکن او را تغییر خواهیم داد.

هرتزوگ گفت: تنها راه ایجاد تغییر در اسرائیل و تشکیل یک بلوک میانه‌روی قدرتمند با دیگر جنبش‌های میانه‌رو است.

او از موشه یعالون، وزیر جنگ سابق اسرائیل به همراه بنی گانتس و گابی اشکنازی، روسای سابق ارتش رژیم صهیونیستی و چند تن دیگر خواست به یک چنین بلوکی بپیوندند.

اسحاق هرتزوگ گفت: ما به همراه یکدیگر می‌توانیم ارائه دهنده یک دیدگاه روشن و میانه رو برای اسرائیل باشیم.

هرتزوگ به شادی برخی از مخالفان راه حل دو کشوری که معتقد بودند انتخاب ترامپ منجر به مذاکرات صلح جدیدی با محوریت یک راه حل تک کشوری خواهد شد، واکنش نشان داده و گفت: "چنین راه حلی امنیت اسرائیل را تضعیف می‌کند."

او تاکید کرد: هیچ اتفاق دیگری وجود نخواهد داشت و واقعیت را باید قبول کرد و باید به سمت جدا شدن از فلسطینی حرکت کرد.

اسحاق هرتزوگ در عین حال از تلاش‌های دونالد ترامپ برای "آوردن صلح" برای اسرائیل و فلسطین تحسین کرد و گفت: فکر می‌کنم او مصرانه متحد این آرمان است. من فکر می‌کنم این باعث ایجاد فضای خوش بینی در منطقه خواهد شد و نحوه مدیریت ترامپ تا به حال درباره این هدف "بی‌عیب و نقص" بوده است.

منبع: ایسنا

305

کد خبر: 765733

وب گردی

وب گردی