دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با خانواده شهید مطهری

جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بمناسبت سالگرد شهادت «شهید مطهری»، با همسر آن شهید دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار که در بیت استاد شهید مطهری برگزار شد، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر کسی بخواهد فقط به یک بعد از ابعاد شخصیتی شهید مطهری نگاه کند، حق مطلب را درباره آن شهید بزرگوار ادا نکرده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یک شخصیت والای چند بعدی داشت، اظهارکرد: مرحوم مطهری به معنای واقعی کلمه هم استاد دانشگاه و هم استاد حوزه بود. کسانی که می‌خواهند این اصطلاح «استاد حوزه و دانشگاه» را در مورد کسی بکار بگیرند، باید بدانند این عنوان در مورد هر فردی کاربرد ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یکی از خصوصیات شهید مطهری را زمان شناسی وی دانست و تاکید کرد: در عقبه هرکدام از سخنرانی‌ها، سلسله درس‌ها، نوشتن مقالات و کتب شهید مطهری، یک تفکر، تدبر و زمان‌شناسی نهفته بود.

حبیبی گفت: زمانی که استاد مطهری کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» را نوشتند، دوره غلبه فکری احزاب مارکسیستی در دانشگاه بود و سیطره فکری این اندیشه در طبقه جوان بیداد می‌کرد. در آن مقطع وقتی می‌گفتند فلانی انقلابی است، به یک دلیل می‌خواستند اعلام کنند که مارکسیست است.

وی تصریح کرد: شهید مطهری در آن دوران با یک کار مهم فلسفی و عقیدتی، تصمیم گرفت تا نسل جوان را از سیطره تفکر مارکسیستی نجات دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه شهید مطهری جرقه اولیه ی اقدام مسلحانه علیه رژیم ستمشاهی را در تشکیلات موتلفه اسلامی ایجاد کرد، گفت: ایشان در آن مقطع در جلسه‌ای گفته بودند دیگر با مقاله نوشتن، منبر رفتن و اعلامیه دادن کاری از پیش برده نخواهد شد بلکه باید چند نفر از سران رژیم شاه به خاک افکنده شوند. این استدلال از آن جهت بود که بدلیل فضای رعب و یاس بعد از واقعه ۱۵ خرداد ۴۲، عده‌ای از مبارزین مایوس و مرعوب شده بودند.

حبیبی تاکید کرد: چند سال پیش توفیق یک ملاقات خصوصی در نجف را با آیت الله سیستانی پیدا کردم و در آن دیدار با اشاره به فعالیت‌های تشکیلات موتلفه اسلامی، جمله شهید مطهری درخصوص وجوب کار مسلحانه علیه رژیم طاغوت را برای ایشان نقل کردم، که با تعجب معظم‌له همراه بود.

302/302

کد خبر: 765779

وب گردی

وب گردی