زرهانی:  روند مجموعه سما رو به تکامل است

دکتر سیداحمد زرهانی، معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی امروز در واحد تبریز گفت:  روند مجموعه سما رو به تکامل است.

به گزارش خبرگزاری آنا از تبریز دکتر زرهانی در جلسه ویژه شورای نظارت و هماهنگی سما دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به روند تکاملی سما گفت: این روند نشانه بلند همتی مجموعه و انسجام و همدلی است که به هم‌افزایی منجر و قدرت سیستم را بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: با افول منحنی دانشجو و صعود منحنی دانش‌آموزان کشور تا سال 1404 مواجه هستیم که این امر منجر به ایجاد فضاهای اضافی و صندلی‌های خالی و کلاس‌های خالی می شود و مدیریت بهره‌وری اقتضا می‌کند که اگر بتوانیم نوعی صرفه جویی و تجمیع در فضاها انجام بدهیم و آموزشکده‌ها و دفتر اداری سما را به دانشگاه بیاوریم که تا فضاهای خالی شده را به مدرسه تبدیل کنیم.

وی با اشاره به پایین بودن شهریه مدارس سما در مقایسه با سایر مدارس غیردولتی گفت: می‌توان میزان شهریه را بهبود بخشید و در کنار آن به دانشجویان نیازمند نظیر کمیته امداد و بهزیستی و همچنین خانواده شهدا و ایثارگران با اعمال تخفیف کمک کنیم.

دکتر زرهانی به توسعه کمی و کیفی مدارس تأکید کرد و گفت: مدارس و آموزشکده‌های سمای غیردولتی و غیرخصوصی هستند و احدی از آن نفعی نمی‌برد و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سازمانی بزرگ از سما پشتیبانی می‌کند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و مورد توجه خانواده‌هاست و با برند دانشگاه آزاد می‌توانیم به خانواده‌ها اطمینان داده و اعتماد آنها را جلب کنیم.

وی با اشاره به تاریخچه مدارس ایران بیان داشت: تبریز پایگاه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بوده و لذا برای تأسیس مدارس جدید باید تلاش کرد و تشکیل کارگروه برای تبیین راهکارهای لازم از مقتضیات آن است.

پس از سخنان دکتر زرهانی اعضا به بررسی دستور جلسه پرداختند و در ارتباط با تأسیس مدرسه‌ای زیر نظر آموزشکده و همچنین راه‌اندازی رشته‌های جدید تحصیلی و صدور مجوز و اختصاص بودجه برای تبلیغات در جهت جذب دانشجو و تمدید مجوز تعدادی از کارکنان سما اتخاذ تصمیم نمودند.

جلسه ویژه شورای نظارت و هماهنگی سما دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به همت معاونت سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و اداره کل روابط عمومی استان با حضور اعضای این شورا در سالن شمس برگزار شد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 765805

وب گردی

وب گردی