به مناسبت روز معلم  از استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین  تقدیر شد

به مناسبت فرارسیدن و پاسداشت مقام معلم، با برگزاری مراسمی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی برگزار شد، ضمن تقدیر از استادان، هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

در این مراسم رییس دانشکده ی مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن تبریک روز معلم، گفت: توفیقات این دانشگاه از این منظر ارزشمند است که به عنوان یک دانشگاه جوان و نوپا و از میان دانشجویان کم نام و نشان، نیروهایی تربیت می کند که باعث بالندگی و افتخار کشور می شوند و به همین دلیل کار استادان این دانشگاه ارزشمند و قابل ارج است.

پروفسور الوانی با اشاره به سال های متمادی تدریس در سطوح و مراکز مختلف، افزود: بنده این نکته را دریافته ام که معلم موفق کسی است که عاشق معلمی باشد و اگر نیست، کاسب علم می شود و معلم نیست. معلمان موفق کسانی بوده و هستند که عشق را پیشه کرده اند و به همین دلیل توفیق پیدا کرده اند.

پدر علم مدیریت ایران تصریح کرد: بنده معتقدم مشکل تعلیم و تربیت در ایران، مساله ی حقوق و دستمزد نیست، بلکه آن منزلتی است که در گذشته برای این حرفه قائل می شده اند و اکنون متاسفانه کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنده در دوران تحصیل هم به این نتیجه رسیده بودم، معلمانی که با عشق کار می کنند، دوست داشتنی تر می شوند و الگوی من بودند.

پروفسور الوانی ادامه داد: ما به عنوان معلم هم درآمد داریم و هم دستاورد؛ بنده معتقدم درآمد آن بسیار پربرکت است و البته ما دستاوردی هم داریم که بسیار مهم تر از این درآمد است و آن هم تربیت کسانی است که به جایگاهی رفیع رسیده اند و این دستاورد بسیار خوشحال کننده است.

رییس دانشکده ی مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: معلمی را انتقال اطلاعات نمی دانم، بلکه معلمی تغییر نگرش است؛ در غیر این صورت دستگاه های مدرنی برای انتقال اطلاعات به انسان ها وجود دارد. از همین منظر است که دوره های آموزش مجازی هیچگاه نمی توانند جایگاه معلمی را بگیرند، زیرا ارتباط معلم و شاگرد یک ارتباط روحی و عاطفی است و ارتباط ماشینی نیست که بتوان با ابزارها آن را جایگزین کرد.

پدر علم مدیریت ایران یادآور شد: کار معلم تغییر ارزش های زیربنایی است که ما به آن مفروضات بنیادین می گوییم و لازمه ی این مهم، همان عشق معلمی است. اگر عشق معلمی نداشته باشیم ممکن است انتقال اطلاعات را انجام دهیم، اما تغییر نگرشی اتفاق نمی افتد و به طبع آن تغییر رفتاری هم حاصل نمی شود و یا اگر اتفاق بیافتد، مقطعی و موقتی خواهد بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز ضمن تبریک اعیاد شبانیه، گفت: امیدوارم همه ی ما بتوانیم از برکات این روزها و لحظه های خوب، بهره مند شویم.

دکتر موسی خانی ادامه داد: همچنین فرا رسیدن روز معلم را به همه ی استادان دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص استادان پرافتخار و پرتلاش واحد قزوین تبریک عرض می نمایم.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: قطعا با همت و تلاش استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، این دانشگاه توانسته نه تنها در سطح کشور، بلکه در سطح جهان با غلبه بر رقبا و کسب مقام جهانی در کنار دانشگاه های معتبر و بزرگ دنیا از جمله سی.ام.یو و یو.تی.آستین آمریکا، دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه توکیو و ... قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به یاد دارم زمانی که مرحوم تختی در مسابقات کُشتی مقام اول را کسب کرد و روسیه و آمریکا دوم و سوم شدند، این عکس خیلی تاریخی و تکرار شد و ما خیلی به آن بالیدیم و افتخار کردیم که در میادین ورزشی توانسته ایم چنین توفیقی را در کنار قدرت های بزرگ دنیا داشته باشیم، امروز وقتی جوانان جمهوری اسلامی ایران و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در میادین علمی دانشگاه سی.ام.یو (رتبه اول رشته ی کامپیوتر آمریکا) را شکست می دهند، در مسابقات خودروی خورشیدی در کنار بیش از 21 دانشگاه معتبر و سرشناس آمریکایی، سوم می شوند، این ها توفیقات بزرگی است که از لطف خداوند و کار استادان و دانشجویان خوب ما است که افتخار آن برای این دانشگاه و جمهوری اسلامی ایران ثبت شده و قابل تحسین و ستایش است.

دکتر موسی خانی تمام این موفقیت ها را حاصل از خودگذشتگی های استادان و زحمت کشان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دانست و افزود: تعالی انسان ها هدف خلقت و دنیا مزرعه ی آخرت است و همه ی معلمان عزیز که راه انبیا و پیامبران را ادامه می دهند؛ تغییر نگرش را در جامعه انجام می دهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: این که در واقع یک معلم به کار فرهنگی ایمان و باور دارد، شغل فرهنگی یعنی تغییر ارزش ها و نمادهای ظاهری و نمودهای کلامی، این که زندگی استادان خود را وقف کار فرهنگی کردند، زمانی که قامت خمیده ی استاد عزیزم، پروفسور الوانی را می بینم هم خجالت می کشم و هم افتخار می کنم که ایشان مسیری را انتخاب کرده اند که با پایمردی و ایستادگی خود را وقف رشد ما کرده اند و امیدوارم ما هم بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

وی اظهار داشت: خدا را شاکریم که به ما معلمان توفیق داده این مسیر را ادامه دهیم و در این دنیای فانی بهره ای ببریم، شغل انبیا را داشته باشیم و کار دل بکنیم. معلمی شور، عشق و کار دل است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پایان گفت: مسیر پیشرفت جامعه ی ما جز از طریق فرهنگ اتفاق نخواهد افتاد و تغییر فرهنگ، تغییر مفروضات بنیادین و ارزش ها است. آنچه که در جامعه ی به غلط اجرا می شود و مردم تعدادی نمادهای ظاهری می بیننند و جملات عوام فریبانه می بینند و نگران می شوند که آیا در جامعه ی ما کار فرهنگی می شود؟ و این نگرانی دارد در جامعه اسلامی ما که مردم از نماد ظاهری یک چیز می بینند و از فعل چیز دیگر می بینند و این معلم ها هستند که می توانند انسان هایی تربیت کنند که فعل و قولشان یکی باشد.

شایان ذکر است؛ اجرای تئاتر و موسیقی زنده توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و تقدیر از استادان برتر از دیگر بخش های این مراسم بود.

همچنین در این مراسم روسای دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز با اهدای لوحی از زحمات و تلاش های شبانه روزی دکتر موسی خانی به عنوان رییس این مجموعه تشکر و قدردانی کردند.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی

کد خبر: 765810

وب گردی

وب گردی