اگر در عرصه سیاسی رقابت بین جناح ها نباشد سیاست ورزی رخ نمی دهد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد با بیان اینکه عنصر مقوم سیاست رقابت است بیان کرد: اگر در عرصه سیاسی رقابت بین جناح ها نباشد سیاست ورزی رخ نمی دهد و یک طرفه کردن فرایند کسب قدرت به وجود می آید.

به گزارش ایسکانیوز، حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد در مراسم سخنرانی، که در محل ستاد منطقه 11 برگزار شد ،با بیان اینکه ما در دولت احمدی نژاد دچار مشکلات زیادی شدیم گفت: در دولت نهم و دهم، طبقه متوسط محدود و تنک شد، حوزه اجتماعی و آسیب های آن افزایش پیدا کرد و در حوزه فرهنگی هم ما دچار محدودیت های فراوانی شدیم ضمن اینکه در حوزه اقتصادی هم شاهد تورم فراوان بودیم.


وی ادامه داد: در دولت احمدی نژاد یک سیاست زدایی عمومی در کشور آغاز شد و به واسطه سیاست زدایی مسیر کسب قدرت محدود شد.


نقاشی با بیان اینکه عنصر مقوم سیاست رقابت است بیان کرد: اگر در عرصه سیاسی رقابت بین جناح ها نباشد سیاست ورزی رخ نمی دهد و یک طرفه کردن فرایند کسب قدرت به وجود می آید.


عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ایران اسلامی در ادامه بیان کرد: مهم ترین عنصر که در دولت احمدی نژاد اتفاق افتاد همین سیاست زدایی بود.
وی ادامه داد: اتفاقی که در دولت روحانی افتاد، مطلوب و نهایی نیست اما کمترین آن این است که در فضای اقتصادی تمام قیمت ها ثبات داشتند و تورم از بین رفت لذا ما باید به طور ملموس شرایط دوره آقای روحانی از لحاظ اقتصادی را برای مردم تشریح کنیم.

وی داد: برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یک خاستگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشخصی ندارد. در طول سیزده سال گذشته هیچ طبقه و لایه اجتماعی را نمایندگی نکرده اند. ما باید این موضوع را بین مردم روشن کنیم .

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ایران اسلامی افزود: آقای احمدی نژاد محصول رویکرد تام اصولگرایی است و اصولگرایان باید پاسخگوی عملکرد فردی مانند احمدی نژاد باشند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان دیگر احمدی نژاد را از خود نمی دانند چون نمی توانند از او دفاع کنند گفت: باید تاکید کرد در جریان سیاسی که امروز مسوولیت پذیر نیست چه طور مردم باید دوباره به آنها اعتماد کنند؟ مردم چگونه به کسانی که بی بصیرت هستند باید بار دیگر اعتماد کنند؟


نقاش در پایان در خصوص مطالبات اصلاح طلبان از آقای روحانی بیان کرد: افرادی که در دولت آقای روحانی و دانشگاه ها مسئولیت می گیرند باید در مقابل فشارهایی که بیرون دانشگاه وارد می شود اتوان آن را داشته باشند که ایستادگی کنند. در مقابل آقای روحانی مطالبه محور باید برخورد کرد تا شاید بتوانیم گامی بیشتر برداریم و اندکی دموکراسی و حقوق بشر را در ایران تلطیف کنیم.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 765818

وب گردی

وب گردی